Vallfardaren
Medlem
Drygt 70 papp, men ska försöka optimera genom att få in poängresor här och där. Sätter hotellbudget på 15kHar börjat skissa jag också.
Vad landade detta på ungefär?
Drygt 70 papp, men ska försöka optimera genom att få in poängresor här och där. Sätter hotellbudget på 15kHar börjat skissa jag också.
Vad landade detta på ungefär?
Fast det är inte ben som räknas, utan bolag.Blir ben nr 16, så bara för att kunna vända hem
Skulle inte du ta det lugnt?Challenge accepted.
Men...det där är 13 olika Skyteam bolag?Challenge accepted.
Preliminär rutt:
ARN - CDG / SAS
CDG - AMS / AF
AMS - LHR / KLM
LHR - NBO / Kenya Airways
NBO - JED / Saudia
JED - PVG / China Eastern
PVG - HAN / Vietnam
HAN - ICN / Korean
ICN - TPE / China Airlines
TPE - SFO / China Airlines
SFO - JFK / Delta
JFK - MEX / Aeromexico
MEX - LHR / Virgin
LHR - MAD / AirEurope
MAD - ARN / Iberia
Ska försöka klämma detta över en långhelg
EDIT:
ok tabbade mig. MEX-LHR fanns ej som jag tänkte. Inte heller JED - PVG utan mellanlandning i RUH. Det kanske man kan lösa på något sätt...
Without even asking, I'm sure my daughter is game. I probably won't go for this for a number of reasons, but good to know it wouldn't be because I can't get a travel mate!For the best return on the money and points, I think it makes sense to do this in teams of two travelers since hotels usually charge me the same for a two person room as for a single person.
Maybe some parent will take along a child under 12 years of age to take advantage of children ticket discounts and aim for 2 million EuroBonus points instead of just 1 million.
It seems like I should be able to use hotel points at most destinations of relevance for me.