Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

For the best return on the money and points, I think it makes sense to do this in teams of two travelers since hotels usually charge me the same for a two person room as for a single person.

Maybe some parent will take along a child under 12 years of age to take advantage of children ticket discounts and aim for 2 million EuroBonus points instead of just 1 million.

It seems like I should be able to use hotel points at most destinations of relevance for me.

Challenge accepted.

Preliminär rutt:
ARN - CDG / SAS
CDG - AMS / AF
AMS - LHR / KLM
LHR - NBO / Kenya Airways
NBO - JED / Saudia
JED - PVG / China Eastern
PVG - HAN / Vietnam
HAN - ICN / Korean
ICN - TPE / China Airlines
TPE - SFO / China Airlines
SFO - JFK / Delta
JFK - MEX / Aeromexico
MEX - LHR / Virgin
LHR - MAD / AirEurope
MAD - ARN / Iberia

Ska försöka klämma detta över en långhelg :p

EDIT:
ok tabbade mig. MEX-LHR fanns ej som jag tänkte. Inte heller JED - PVG utan mellanlandning i RUH. Det kanske man kan lösa på något sätt...
Men...det där är 13 olika Skyteam bolag?
Känns rejält svår den här utmaningen. I ditt fall kan du antingen klämma in Garuda och Xiamen i Asien, eller ITA och Tarom, eller MEA (låter inte som en bra ide), eller Czech (omöjligt?) i Europa.

For the best return on the money and points, I think it makes sense to do this in teams of two travelers since hotels usually charge me the same for a two person room as for a single person.

Maybe some parent will take along a child under 12 years of age to take advantage of children ticket discounts and aim for 2 million EuroBonus points instead of just 1 million.

It seems like I should be able to use hotel points at most destinations of relevance for me.
Without even asking, I'm sure my daughter is game. I probably won't go for this for a number of reasons, but good to know it wouldn't be because I can't get a travel mate!

Nu brainstormar jag högt. Förr tyckte jag värdet på en Eurobonuspoäng var 5 öre, men Eurobonus har ju knappast blivit bättre på sistone så nu skulle jag värdera dem till max 3 öre/st, Alltså tycker jag en miljon poäng är värda max 30 000 SEK.

Europaflyg (5 st flygbolag)
SAS, Air Europa, Air France, KLM och Tarom har europaflyg. Men bra planering borde det väl gå att få ihop dessa bolagen för 5000-7000 SEK totalt. Eventuellt inkludera dessa bolagen för positioneringar till resmålen nedan.

Nordamerika (3 st flygbolag)
Från London Heathrow borde man kunna mixa Virgin, Delta och Aeromexico för att flyga till Mexico City t o r. Kostnad: ca 10 000 SEK.

Europa-Bangkok (1 st flygbolag)
Europa-Bangkok med Saudia borde gå att fixa under 10 000 SEK t o r (från t ex Frankfurt eller Madrid).

Sydostasien (6 st flygbolag)
Väl i Bangkok kan studsa runt bland t ex Hong Kong, Taipei, Seoul, Peking, Shanghai, Ho Chi Minh City, Jakarta med China Airlines, Xiamen Airlines, China Eastern, Garuda Infonesia, Korean Airlines och Vietnam Airlines. Borde gå att få runt ca 7-8000 SEK totalt.

Läser villkoren om att man måste boka med Eurobonus. Innebär att det att om man reser med tex KLM utan något program inlagt alls och sedan reggar flygningen i efterhand så räknas den inte?

• 23/11: Göteborg till Casablanca via Amsterdam och Paris, businessklass. Pris: 1447 kr + 63 000 poäng. (KL, AF) 1727kr economy
  • 24/11: Casablanca till Jakarta via Jeddah och Singapore, businessklass. Pris: 1413 kr + 78 000 poäng. (SV, GA)
  • 26/11: Jakarta till Taipei via Xiamen, ekonomiklass. Pris: 1700 kr. (MF)
  • 27/11: Taipei till Hanoi, ekonomiklass. Pris: 1700 kr. (CI)
  • 28/11: Hanoi till Bangkok, ekonomiklass. Pris: 1133 kr. (VN)
  • 29/11: Bangkok till Guangzhou, ekonomiklass. Pris: 1528 kr. (KQ)
  • 30/11: Guangzhou till Seoul via Qingdao, ekonomiklass. Pris: 858 kr. (MU)
  • 2/12: Seoul till Shanghai, ekonomiklass. Pris: 973 kr. (KE)
  • 2/12: Shanghai till Göteborg via Köpenhamn, Plus-klass. Pris: 312 kr + 40 000 poäng. (SK)
Den totala kostnaden för resorna är 11 344 kr och den totala poängkostnaden är 118 000 poäng.

Flygbolag (11): KL, AF, SV, GA, MF, CI, VN, KQ, MU, KE, SK
Sen behöver man en vända till nordamerika förmodligen.

Edit: ser att cashpriser till Casablanca är 280kr mer än skatterna, dock i ekonomi.

Last edited:
Toppen