Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Some people may want to test with refundable tickets to see if the relevant SkyTeam airlines loads in the EuroBonus number and display it properly without problems. It won’t be good news if you miss out on getting EuroBonus credit for the critical flights to get the promotion points just because the operating airline agents fail to properly load in the EuroBonus number.

Passar på att tipsa om Fifth Freedom flyg för er som ska ge det ett försök.
Asien har faktiskt en hel del sådana.
Exempel. Kenya Airways flyger från Bangkok till Guangzhou och det vill jag minnas är bokningsbart.
Fram med kreativiteten bara och tänk utanför boxen.
KLM Bali-Singapore

Bra tips, men vart hittar man boknings klasserna hos Kenya
Airways?
Expedia visar dom!!

Skärmbild (155).png

"För att flygresan ska räknas måste EuroBonus-poäng tjänas in på eller användas för att betala för flygresan. SkyTeam flygbolag som är tillgängliga finns på SAS hemsida."

...Därtill reste jag på en biljett i en klass som gav 0% till Eurobonus så sådana klasser finns alltså även med Skyteam.
Aj aj aj, det låter inte bra, då måste man alltså hålla koll på vilka bokningsklasser man får också...

Tackar :)

Expedia är bra på att se bokningsklass på samtliga bolag över lag?
Ja, Expedia brukar alltid visa bokningsklassen. Problemet är om det blir en bokningsklass som inte ger poäng till Eurobonus, då kan du inte bara välja en annan bokningsklass istället. Det finns vissa knep (ITA Matrix PowerTools, göra en dummy-bokning som man inte betalar med 9 personer för att eventuellt tömma billigaste bokningsklassen och vissa flygbolag låter en delvis påverka bokningsklassen om man bokar direkt på deras hemsida), men det är ingen garanti att det alltid funkar.

"För att flygresan ska räknas måste EuroBonus-poäng tjänas in på eller användas för att betala för flygresan. SkyTeam flygbolag som är tillgängliga finns på SAS hemsida."
En undran är? Då faller väl Air Europe och Areolineas Argentina bort som revenue biljetter då dessa inte ger poäng.

Finns inget att boka som bonusresor vad jag kan se

Last edited:
En undran är? Då faller väl Air Europe och Areolineas Argentina bort som revenue biljetter då dessa inte ger poäng.

Jo, det var bara min biljett som var i fel bokningsklass, de finns andra klasser som ger poäng. Däremot kan det kanske bli strul även med retroregistrering, har ju funnits en del rapporter om att det varit väldigt segt på den fronten på sistone.

Glöm inte heller att Air Europa kostar dubbelt poängpris, så om du lyckas hitta en inrikesflygning i Spanien med Air Europa ska du hosta upp 40 000 Eurobonuspoäng och betala Sky Team-avgift (450 SEK?).

Toppen