Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Började fundera på vad den bakomliggande orsaken till den här kampanjen egentligen är...SAS vill uppenbarligen att så många som möjligt av de andra Skyteambolagen ska behöva köpa Eb-poäng av SAS?
 
  • 23/11: Göteborg till Casablanca via Amsterdam och Paris, businessklass. Pris: 1447 kr + 63 000 poäng. (KL, AF)
  • 24/11: Casablanca till Jakarta via Jeddah och Singapore, businessklass. Pris: 1413 kr + 78 000 poäng. (SV, GA)
  • 26/11: Jakarta till Taipei via Xiamen, ekonomiklass. Pris: 1700 kr. (MF)
  • 27/11: Taipei till Hanoi, ekonomiklass. Pris: 1700 kr. (CI)
  • 28/11: Hanoi till Bangkok, ekonomiklass. Pris: 1133 kr. (VN)
  • 29/11: Bangkok till Guangzhou, ekonomiklass. Pris: 1528 kr. (KQ)
  • 30/11: Guangzhou till Seoul via Qingdao, ekonomiklass. Pris: 858 kr. (MU)
  • 2/12: Seoul till Shanghai, ekonomiklass. Pris: 973 kr. (KE)
  • 2/12: Shanghai till Göteborg via Köpenhamn, Plus-klass. Pris: 312 kr + 40 000 poäng. (SK)
Den totala kostnaden för resorna är 11 064 kr och den totala poängkostnaden är 181 000 poäng.

Flygbolag (11): KL, AF, SV, GA, MF, CI, VN, KQ, MU, KE, SK
Sen behöver man en vända till nordamerika förmodligen.

Ställer inte kravet på att "Det är det utförande flygbolaget som räknas" till det med de två första flygningarna? Tänker att man inte tillgodoser sig AF och GA. Eller har jag missuppfattat det kravet?

Edit: Svaret fanns i kravet nedanför "Om du bokar en flygning där en sträcka t.ex. är med SAS och den andra t.ex. är med Delta räknas den som två partner för utmaningen.". Ibland går det lite för fort :)
 
Last edited:
Toppen