Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Det lutar åt att SAS-medarbetaren som nekade poäng för Air Europa Express tabbade sig. Detta är från X idag angående en diskussion om utmaningen:

Visa bifogad bild 158385

Ja, det är klart han tabbade sig. Han hade inte en aning.

På Flyertalk påstås de nu att kundtjänst flyttats till Accenture i Hyderabad och de sitter med maskinöversättningar och falska svenskklingande namn. Stämmer detta? För det kan i så fall förklara mycket av de yxskaft svar som blivit vanligare.
 
Ja, det är klart han tabbade sig. Han hade inte en aning.

På Flyertalk påstås de nu att kundtjänst flyttats till Accenture i Hyderabad och de sitter med maskinöversättningar och falska svenskklingande namn. Stämmer detta? För det kan i så fall förklara mycket av de yxskaft svar som blivit vanligare.

SAS was using Hyderabad-based workers for SAS claims-handling even on this very day 12 months ago, but the names were typically South Indian names. So SAS’s use of HYD-based employees is not new. When an airline is satisfied with outsourcing to one area for one purpose, they often expand it into other areas (at least for a bit of time) in the same country.

When bmi and some other airlines outsourced contact center work to India 10+ years ago, it wasn’t uncommon for many of the Indian employees at the contact centers to “anglicize” names or adopt client country names for contact purposes. Svenskinization of employee/contract worker names to serve SAS seems to be a successor to that practice of some US and UK company’s contact center workers in India.
 
SAS was using Hyderabad-based workers for SAS claims-handling even on this very day 12 months ago, but the names were typically South Indian names. So SAS’s use of HYD-based employees is not new. When an airline is satisfied with outsourcing to one area for one purpose, they often expand it into other areas (at least for a bit of time) the same area.

When bmi and some other airlines outsourced contact center work to India 10+ years ago, it wasn’t uncommon for many of the Indian employees at the contact centers to “anglicize” names or adopt client country names for contact purposes. Svenskinization of employee/contract worker names to serve SAS seems to be a successor to that practice of some US and UK company’s contact center workers in India.

Just wondering. It would explain the complete lack of knowledge of local conditions.

Then again so would hiring a 19 year old working from home with their parent's computer signing into some remote portal and never reading their emails located at random places in Sweden.
 
Det lutar åt att SAS-medarbetaren som nekade poäng för Air Europa Express tabbade sig. Detta är från X idag angående en diskussion om utmaningen:

Visa bifogad bild 158385
Som vanligt med kundtjänst då, ta allt med en skopa salt. Även om de påstod sig ha pratat med en annan avdelning så har de extremt begränsad koll på dessa "avancerade" frågor.
 
Som vanligt med kundtjänst då, ta allt med en skopa salt. Även om de påstod sig ha pratat med en annan avdelning så har de extremt begränsad koll på dessa "avancerade" frågor.
Många kommer bli besvikna i januari. Man förväntar sig en miljon poäng och ser på kontot 100.000 EB istället.:(
Vi som har varit med vet att SAS är inte konsekventa. SAS har sin agenda att betala ut så få miljoner EB som möjligt därav vi kan tolka hur vi vill, SAS bestämmer. Ta så många resor som möjligt som award och de få som behövs med riktiga klara biljetter till övriga som saknas.
Bara en sådan sak att du sista dagen 20/12 för retro regga flyg. Hur många kommer inte försöka flyga under julen?!
 
Många kommer bli besvikna i januari. Man förväntar sig en miljon poäng och ser på kontot 100.000 EB istället.:(
Vi som har varit med vet att SAS är inte konsekventa. SAS har sin agenda att betala ut så få miljoner EB som möjligt därav vi kan tolka hur vi vill, SAS bestämmer. Ta så många resor som möjligt som award och de få som behövs med riktiga klara biljetter till övriga som saknas.
Bara en sådan sak att du sista dagen 20/12 för retro regga flyg. Hur många kommer inte försöka flyga under julen?!
Hedge'ar genom att ha awardresorna vid tuffa deadlines :)
 
Kör så mycket reward som möjligt, bättre och slösa lite poäng för en riktigt drös med nya poäng ;)

Vietnam Airlines har exempelvis väldigt billiga revenue, men dyra award, detsamma med China Airlines.

China Eastern, finns ej att boka reward med, men det finns väldigt många & billiga avgångar mellan PVG-PEK

Knepigast är att få med AF på reward, finns väldigt få lämpliga alternativ av det som jag har sökt.
 
Toppen