Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

You will be transferred between terminals if you are transferring from a foreign airline flight. Shuttle buses run around the tarmac approximately once every 15 minutes. Follow the "Transfer" signs to the information desks, where you will be given exact directions to the buses.

The transfer is very well organised and well signposted. In addition to the signs, ubiquitous staff will direct you to the correct corridors.

Do I need a visa to change buses?​

There is no need for an expensive visa for Saudi Arabia as long as the transfer time does not exceed 12 hours. This is because you do not leave the transit area during the transfer and therefore do not go through passport control at all.

Åker denna den 30 oktober, återkommer med resultat

You will be transferred between terminals if you are transferring from a foreign airline flight. Shuttle buses run around the tarmac approximately once every 15 minutes. Follow the "Transfer" signs to the information desks, where you will be given exact directions to the buses.

The transfer is very well organised and well signposted. In addition to the signs, ubiquitous staff will direct you to the correct corridors.

There is no need for an expensive visa for Saudi Arabia as long as the transfer time does not exceed 12 hours. This is because you do not leave the transit area during the transfer and therefore do not go through passport control at all.

Jag hoppas du har rätt. I t ex Riyadh är det annorlunda: https://www.tripadvisor.com/ShowTop..._transit_visa_Pay-Riyadh_Riyadh_Province.html

Härligt att vi har en försökskanin. Så länge man har gott om tid mellan flygen så ordnar det sig på ett eller annat sätt. I värsta fall får man pynta för ett visa on arrival och för en taxi. Jag avvaktar med att eventuellt boka om mitt Garuda flyg till Saudia till efter din rapport.

Härligt att vi har en försökskanin. Så länge man har gott om tid mellan flygen så ordnar det sig på ett eller annat sätt. I värsta fall får man pynta för ett visa on arrival och för en taxi. Jag avvaktar med att eventuellt boka om mitt Garuda flyg till Saudia till efter din rapport.
Ja, har svårt att tänka mig att detta inte ska gå när garuda har en del codeshare med saudia och ett starkt samarbete men hör ni inte av mig så gick det inte ;)

Hmmm...
Hur fanken hittar ni bokningsklass hos resp flygbolag? Är det någon som har en guide?
Det är olika, ibland står den i klartext på flygbolagets hemsida när man bokar, ibland kan man se biljettreglarna och där finns ibland Fare Basis angivet (bokningsklassen brukar oftast vara första bokstaven i Fare Basis), ibland ligger den gömd i html-koden om man tittar på den och söker efter "Fare". Bokar man via resebyrå så visar Expedia den i klartext, Seat24/Flightnetwork och några andra visar den i URL:en (se här https://www.businessclass.com/forum/threads/vädjan-till-er-som-köper-biljetter-via-kayak-momondo-flygresor-se-skyscanner-etc.101773/ ) och några visar biljettreglerna liksom vissa flygbolagshemsidor. Vill man styra bokningsklassen så går det på vissa flygbolagshemsidor t ex Xiamen Airlines, annars kan man testa med Old ITA Matrix och ITA Matrix PowerTools eller BookWithMatrix.com, men jag litar inte till 100% på dem. Ibland kan man få fram en högre bokningsklass genom att öppna en separat webbläsare och göra en bokning för 9 personer med fiktiva uppgifter och stänga ner webbläsaren när det är dags att betala och sedan går man tillbaka till den ursprungliga webbläsaren och söker igen och hoppas att man nu får önskvärd bokningsklass.

Last edited:
Det lutar åt att SAS-medarbetaren som nekade poäng för Air Europa Express tabbade sig. Detta är från X idag angående en diskussion om utmaningen:

F5774FC1-0D8A-45E2-BC12-30EEF796A84D.jpeg

Toppen