Om det stämmer att Express-planen tom. har SkyTeam-loggor som någon på FlyerTalk skrev så har den här SAS-medarbetaren tabbat sig.
Du kan bildgoogla och se att alla planen har Skyteamlogga.
Kundtjänst har klampat i klaveret skulle jag tro.
Om det stämmer att Express-planen tom. har SkyTeam-loggor som någon på FlyerTalk skrev så har den här SAS-medarbetaren tabbat sig.
Wow. Tack för info. Jag fick ändrat min biljett som hade ett sånt byte, till Saudi-Saudi.Om man planerar att åka genom Jeddah med Garuda och Saudia kan det vara bra att veta att Garuda använder Terminal Hajj (H) och Saudia använder Terminal 1 och de liggger 20(!) km bilväg ifrån varandra och det verkar inte finnas någon airside transport mellan dem. Läs t ex här: https://onemileatatime.com/insights/jeddah-airport-transit-experience/
Får se om jag behöver lösa nåt mer senare, men i dagsläget står det operated by Air Europa (På "Mina Bokningar" på sas.se), men kollar jag nybokningar via google flights står det Air Europa Express. I mitt fall bokade jag genom TAROM.Jag ringde kundtjänst och bad medarbetaren prata med back office om detta. Kundtjänst kom tillbaka med svaret att UX Express inte räknas till utmaningen. Inkonsekvent och god tydligt. Det går inte att motivera på något som helst rimligt sätt.
Att dra igång en sådan här utmaning där folk investerar mycket pengar och tid, och i efterhand komma med undantag som att Air Europa Expresss inte räknas - medans SAS Connect och KLM Cityhopper gör det. Hur i hela friden ska folk kunna räkna ut det på förhand? Så klart omöjligt. Detta leder bara till bad will för SAS.
Får se om jag behöver lösa nåt mer senare, men i dagsläget står det operated by Air Europa (På "Mina Bokningar" på sas.se), men kollar jag nybokningar via google flights står det Air Europa Express. I mitt fall bokade jag genom TAROM.
Undrar vad som händer ifall man bokat flygbolag X, men sen är det Operated by Y, och dom säger sen Operated by Z. Hur djupt tittar SAS?![]()
Aj aj, vi har transfer Saudia->Garuda. Men men, så illa verkar det väl inte vara... Ska finnas en transferbuss mellan terminalerna, så man måste inte åka med lokala bodfångaren.Om man planerar att åka genom Jeddah med Garuda och Saudia kan det vara bra att veta att Garuda använder Terminal Hajj (H) och Saudia använder Terminal 1 och de liggger 20(!) km bilväg ifrån varandra och det verkar inte finnas någon airside transport mellan dem. Läs t ex här: https://onemileatatime.com/insights/jeddah-airport-transit-experience/
Ja, det låter som skribenten hade inte 100% koll på frågan, roligt läsning i a f.Aj aj, vi har transfer Saudia->Garuda. Men men, så illa verkar det väl inte vara... Ska finnas en transferbuss mellan terminalerna, så man måste inte åka med lokala bodfångaren.
Var har du hittat att den bussen går airside, dvs man inte behöver gå igenom immigration (och därmed inte behöver visum)?Aj aj, vi har transfer Saudia->Garuda. Men men, så illa verkar det väl inte vara... Ska finnas en transferbuss mellan terminalerna, så man måste inte åka med lokala bodfångaren.