lillemannen
Medlem
China Airlines la jag själva till i appen då dök den upp med mitt EBDÄr det någon som bokat revenue med China Eastern och China Airlines i fått in dem i SAS appen eller på annat sätt lagt in sitt Eurobonus på bokningarna?
China Airlines la jag själva till i appen då dök den upp med mitt EBDÄr det någon som bokat revenue med China Eastern och China Airlines i fått in dem i SAS appen eller på annat sätt lagt in sitt Eurobonus på bokningarna?
Du kan bocka av Tarom med CLJ-OTP, KLM med OTP-AMS-MAD och Air Europa MAD-BCN. Sen behöver du flyg till CLJ (WizzAir från Malmö) och BCN-CPH (Ryanair). Med rätt datum så kan det landa på ungefär 3K. Dubbelkolla bokningsklass med SAS intjäningstabeller för respektive flygbolag.Hej! Behöver er hjälp! Ganska erfaren när det gäller flyga österut! Har även en resa i sluttampen November då jag lyckas få med alla dessa bolag på 5 dagar (x markerat inkluderat). Skippar Garuda i Asien, funkar inte med min rutt! Men då återstår några bolag för att nå totala 15! Ni som kan det här med flyga europa och västerut, har ni några bra tips på hur jag kan få till 7 bolag till!? för en vettig peng! Helst gärna lång helg eller uppdelat på 2 olika långhelger! Jag har inte fått till en bra route ännu ;/
Tack på förhand för all hjälp!
America Aerolineas Argentinas 1America AeroMexico 2America Virgin Atlantic, 3America Delta Airlines, 4MEA Kenya Airways, 5x MEA Saudia, 6EU Air Europa 7EU Air France 8x EU KLM, 9EU SAS, 10x EU TAROM, 11Asia China Airlines, 12x Asia Vietnam Airways, 13x Asia Xiamen AIR 14x Asia China Eastern, 15x Asia Garuda Indonesia, 16NO Asia Korean Air, 17x
Ditt problem är att du behöver Saudi eller Aerolinas. Båda dessa kräver mer eller minderårig ena resor.Hej! Behöver er hjälp! Ganska erfaren när det gäller flyga österut! Har även en resa i sluttampen November då jag lyckas få med alla dessa bolag på 5 dagar (x markerat inkluderat). Skippar Garuda i Asien, funkar inte med min rutt! Men då återstår några bolag för att nå totala 15! Ni som kan det här med flyga europa och västerut, har ni några bra tips på hur jag kan få till 7 bolag till!? för en vettig peng! Helst gärna lång helg eller uppdelat på 2 olika långhelger! Jag har inte fått till en bra route ännu ;/
America Aerolineas Argentinas 1America AeroMexico 2America Virgin Atlantic, 3America Delta Airlines, 4MEA Kenya Airways, 5x MEA Saudia, 6EU Air Europa 7EU Air France 8x EU KLM, 9EU SAS, 10x EU TAROM, 11Asia China Airlines, 12x Asia Vietnam Airways, 13x Asia Xiamen AIR 14x Asia China Eastern, 15x Asia Garuda Indonesia, 16NO Asia Korean Air, 17x
Hej! Behöver er hjälp! Ganska erfaren när det gäller flyga österut! Har även en resa i sluttampen November då jag lyckas få med alla dessa bolag på 5 dagar (x markerat inkluderat). Skippar Garuda i Asien, funkar inte med min rutt! Men då återstår några bolag för att nå totala 15! Ni som kan det här med flyga europa och västerut, har ni några bra tips på hur jag kan få till 7 bolag till!? för en vettig peng! Helst gärna lång helg eller uppdelat på 2 olika långhelger! Jag har inte fått till en bra route ännu ;/
AF-VS* | CDG-LHR-MIA |
DL-AM | MIA-MCO-MEX-PVR/CUN |
AA (avios) | CUN/PVR- MIA |
VS* | MIA-LHR |
China eastern | LHR-PVG-TPE |
China airlines | TPE-SGN |
Vietnam | SGN-SIN |
Garuda | SIN-CGK-ICN |
Korean | ICN-CAN |
Kenya | CAN-BKK |
TG (aegean) eller LCC | BKK-MNL |
SAUDIA | MNL-JED-IST |
TAROM | IST-OTP |
Nu vet jag inte specifikt hur din rutt ser ut, men det finns en del AF mellan Afrika/Mellanöstern och Europa. Om man tänker sig hem från Asien så finns CGK-SIN-JED-CAI i business för 78K (39K med 241) med Garuda/Saudia. Sedan CAI-CDG-CPH med AF för 36K i ekonomi, 75K totalt. Hittade en del AF från DOH/BAH/CMN/IST.Kör så mycket reward som möjligt, bättre och slösa lite poäng för en riktigt drös med nya poäng
Vietnam Airlines har exempelvis väldigt billiga revenue, men dyra award, detsamma med China Airlines.
China Eastern, finns ej att boka reward med, men det finns väldigt många & billiga avgångar mellan PVG-PEK
Knepigast är att få med AF på reward, finns väldigt få lämpliga alternativ av det som jag har sökt.
Mycket bra med denna för information till oss resande. Mer sådan feedback som hjälper oss närmare miljonenNågon på Flyertalk gjorde transit i Jeddah från Saudia till Garuda Indonesia och det gick bra med endast 1 timme och 40 minuter mellan flygen: https://www.flyertalk.com/forum/36616815-post4.html. Personen i fråga vet dock inte om Garuda Indonesia->Saudia går lika bra.
Jag återkommer den 30:e om det gick men detta är ungefär min förståelse.Någon på Flyertalk gjorde transit i Jeddah från Saudia till Garuda Indonesia och det gick bra med endast 1 timme och 40 minuter mellan flygen: https://www.flyertalk.com/forum/36616815-post4.html. Personen i fråga vet dock inte om Garuda Indonesia->Saudia går lika bra.