Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Hej! Behöver er hjälp! Ganska erfaren när det gäller flyga österut! Har även en resa i sluttampen November då jag lyckas få med alla dessa bolag på 5 dagar (x markerat inkluderat). Skippar Garuda i Asien, funkar inte med min rutt! Men då återstår några bolag för att nå totala 15! Ni som kan det här med flyga europa och västerut, har ni några bra tips på hur jag kan få till 7 bolag till!? för en vettig peng! Helst gärna lång helg eller uppdelat på 2 olika långhelger! Jag har inte fått till en bra route ännu ;/

Tack på förhand för all hjälp!

AmericaAerolineas Argentinas
1​
AmericaAeroMexico
2​
AmericaVirgin Atlantic,
3​
AmericaDelta Airlines,
4​
MEAKenya Airways,
5​
x
MEASaudia,
6​
EUAir Europa
7​
EUAir France
8​
x
EUKLM,
9​
EUSAS,
10​
x
EUTAROM,
11​
AsiaChina Airlines,
12​
x
AsiaVietnam Airways,
13​
x
AsiaXiamen AIR
14​
x
AsiaChina Eastern,
15​
x
AsiaGaruda Indonesia,
16​
NO
AsiaKorean Air,
17​
x
Du kan bocka av Tarom med CLJ-OTP, KLM med OTP-AMS-MAD och Air Europa MAD-BCN. Sen behöver du flyg till CLJ (WizzAir från Malmö) och BCN-CPH (Ryanair). Med rätt datum så kan det landa på ungefär 3K. Dubbelkolla bokningsklass med SAS intjäningstabeller för respektive flygbolag.

Hej! Behöver er hjälp! Ganska erfaren när det gäller flyga österut! Har även en resa i sluttampen November då jag lyckas få med alla dessa bolag på 5 dagar (x markerat inkluderat). Skippar Garuda i Asien, funkar inte med min rutt! Men då återstår några bolag för att nå totala 15! Ni som kan det här med flyga europa och västerut, har ni några bra tips på hur jag kan få till 7 bolag till!? för en vettig peng! Helst gärna lång helg eller uppdelat på 2 olika långhelger! Jag har inte fått till en bra route ännu ;/

1​
AmericaAeroMexico
2​
AmericaVirgin Atlantic,
3​
AmericaDelta Airlines,
4​
MEAKenya Airways,
5​
x
MEASaudia,
6​
EUAir Europa
7​
EUAir France
8​
x
EUKLM,
9​
EUSAS,
10​
x
EUTAROM,
11​
AsiaChina Airlines,
12​
x
AsiaVietnam Airways,
13​
x
AsiaXiamen AIR
14​
x
AsiaChina Eastern,
15​
x
AsiaGaruda Indonesia,
16​
NO
AsiaKorean Air,
17​
x
Ditt problem är att du behöver Saudi eller Aerolinas. Båda dessa kräver mer eller minderårig ena resor.

Europa bolagen borde du kunnande få ihop tillsammans saudi på flera biljetter över långhelg.

Nordamerika borde du kunna flyga Virgin till USA och vidare till Mexico med Aero Mexico, sen hemresan med Delta på något sätt. Eller mixa om hur du flyger dessa bolag. Virgin till USA, Delta till Mexico och Aero Mexico till Europa.

1​
AmericaAeroMexico
2​
AmericaVirgin Atlantic,
3​
AmericaDelta Airlines,
4​
MEAKenya Airways,
5​
x
MEASaudia,
6​
EUAir Europa
7​
EUAir France
8​
x
EUKLM,
9​
EUSAS,
10​
x
EUTAROM,
11​
AsiaChina Airlines,
12​
x
AsiaVietnam Airways,
13​
x
AsiaXiamen AIR
14​
x
AsiaChina Eastern,
15​
x
AsiaGaruda Indonesia,
16​
NO
AsiaKorean Air,
17​
x

Skippa Aerolinas, onödig omväg för vad det verkar ett osäkert bolag.

Tarom ,Saudi och Garuda kan du få in på en bokning ifall du bokar en ny resa (om befintlig ej går att ändra) Hur tar du dig till Asien enligt din plan?

Du behöver ju åka Västerut med, och lika enkelt är det att kombinera AeroMexico & Delta och Virgin på en och samma bokning, men det kräver ju ytterligare en resa.

Det kan vara lättare att försöka få till det på en enda (längre) resa, istället för att dela upp det hela.

Försöker få ihop resorna och allt hamnar på ungefär 23k - 24k kr totalt i economy:). 2-3 veckor från slutet av nov. KLM och SAS är redan avklarat. Air Europa kan tjänas in när man är i spanien nån helg. Slipper Kina visum och Xiamen air.

AF-VS*CDG-LHR-MIA
DL-AMMIA-MCO-MEX-PVR/CUN
AA (avios) CUN/PVR- MIA
VS*MIA-LHR
China eastern LHR-PVG-TPE
China airlinesTPE-SGN
VietnamSGN-SIN
GarudaSIN-CGK-ICN
KoreanICN-CAN
KenyaCAN-BKK
TG (aegean) eller LCCBKK-MNL
SAUDIAMNL-JED-IST
TAROMIST-OTP

Kör så mycket reward som möjligt, bättre och slösa lite poäng för en riktigt drös med nya poäng ;)

Vietnam Airlines har exempelvis väldigt billiga revenue, men dyra award, detsamma med China Airlines.

China Eastern, finns ej att boka reward med, men det finns väldigt många & billiga avgångar mellan PVG-PEK

Knepigast är att få med AF på reward, finns väldigt få lämpliga alternativ av det som jag har sökt.
Nu vet jag inte specifikt hur din rutt ser ut, men det finns en del AF mellan Afrika/Mellanöstern och Europa. Om man tänker sig hem från Asien så finns CGK-SIN-JED-CAI i business för 78K (39K med 241) med Garuda/Saudia. Sedan CAI-CDG-CPH med AF för 36K i ekonomi, 75K totalt. Hittade en del AF från DOH/BAH/CMN/IST.

Toppen