NEJ, här håller jag definitivt inte med om det är en udda bokning

Här är mitt rykande färska case. Hade en bokning BCN-LIN-PMO enkel med AZ, betald med Amex. Sedan hade jag en poängresa open jaw GOT-LHR/LGW-BCN//FCO-LHR-GOT. Bagaget blev försenat på LIN, så min vana trogen shoppade jag morgonen därpå lite kläder åt familjen för runt 2000 kr. När sedan Amex försäkringsbolag Solid sätter tänderna i caset får jag till svar att jag måste kontakta BA och dom ska räkna ut värdet på poängen och att jag skall ha betalt minst 75% av resans värde med AMEX/Eurobonus. Luktar på långt håll att jag kan känna mig blåst. Nu har jag inte hunnit börjat bråka ännu, men Solid lär vara lönlöst att ge sig på, utan det får bli AMEX, när jag har hunnit läsa vad dom skriver om reseförsäkringen. Trilskas dom så klipper jag kortet och skickar tillbaka det. Till saken hör att jag drar inte in tillräckligt med Eurobonuspoäng för att kunna göra ngt kul för vouchern, så för min del kan jag lika gärna använda Diners.