resenaren55
New member
Varför beställde inte sas plan med monitor i taket man kan ju ändå visa säkerhetsgrnomgången och sånt märkte att vissa norwegian plan (737) har nån som vet kostar tak ife mycket?
Resenaren55 skrev:Det jag menade var att vissa av SAS a321 a320 har ife i taket och varför man inte har det på alla plan då behöver ju inte cabin crew visa säkerhetsgrnomgången och sånt norwegian b737-800 har vissa men många gånger finns det inte heller på dom varför?Klicka för att utvidga...
Ja kanske det men åkte med ett norwegian plan med boeing sky interior som kändes hyfsat nytt men hade ingen skärm i taket måste det inte vara enklare för cabin crew att bara visa säkerhetsgrnomgången på skärmarnaSenator skrev:Inte alla flygplan SAS och Norwegian har var fabriksnyaKlicka för att utvidga...
Resenaren55 skrev:Det har du rätt i men då får gärna wifi vara snabbt och gratis även för dom som reser i ekonomi klassenKlicka för att utvidga...
Det har du rätt i andra sidan så kostar sas wifi i sas go bara 49 för hela resan medans norwegian 120kr ingen jätte summa men ändåSenator skrev:Varför? Vi som konsumenter har valt att driva ”race to the bottom” vid hjälp av prispress. Det har skapat en a la carte prismodell istället för det som en gång var en allt-inkluderat modell. Jag ser ingen anledning att IFE inte skulle kunna vara en del av en a la carte prismodell.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Kostnad är min gissning, jag tror att inom 10 år levereras alla plan utan skärmar men med Bring your own Device (BYOD) infrastruktur med media-server ombord kombinerat med snabb wi-fi. United har gjort detta redan.Klicka för att utvidga...
JappHerr Sjödin skrev:Lånar tråden. Står i sas appen att flygplanet jag ska flyga är "32N". Antar att det är a320 neo?Klicka för att utvidga...
JappHerr Sjödin skrev:Lånar tråden. Står i sas appen att flygplanet jag ska flyga är "32N". Antar att det är a320 neo?Klicka för att utvidga...
Jo det är ju det som är grejen men jag tycker alltid det är kul att kunna se kartan i taket hoppas bara inte dom tar bort det på långdistans planen också för då är det riktigt jobbigtAABack2ARN skrev:British Airways har också valt att inte utrusta sina nya A320 med IFE i taket. Personligen tycker jag det är tråkigt och önödigt snålt men jag antar att det kostar en del att underhålla dem förutom vikten som medför ökad bränsleförbrukning. Tror även Finnair har gjort det på en del av sina nya plan i A320-serien. Men det är till stor del beroende på att vi som passagerare driver priserna i bottenKlicka för att utvidga...
Det hade ju vart colt om det funnits på neon vissa av norwegian 737-max har så varför skulle inte sas kunna ha det på sina nya flygplan, nån som vet hur mycket det kostar att installera ife på ett flygplan i taket på långdistans plan kunde det ju kosta flera miljoner011430121 skrev:SAS hade tidigare på sina A321 och A319 monitorer.A321 hade två kameror en som satt i fören och en under maskinen minns inte om A319 hade det.Klicka för att utvidga...
Hehe men på SAS a319/a321 kan man se kart mappen på domRemington Steele skrev:Ja, verkligenVisa bifogad bild 100881Klicka för att utvidga...
Jo men det är ganska Nice att slippa ta upp telefonen för att se vart man är och det hela ja ville komma till var att veta varför norwegian har det i sina plan men inte sasCanadien skrev:Nuförtiden så fungerar Google Maps på sin egen telefon utmärkt för att se kartan, iallafall om man sitter nära fönstret då det verkar vara bättre gps-mottagbing genom plexiglaset än genom aluminiumtuben.Klicka för att utvidga...