011430121
Medlem
JappLånar tråden. Står i sas appen att flygplanet jag ska flyga är "32N". Antar att det är a320 neo?
JappLånar tråden. Står i sas appen att flygplanet jag ska flyga är "32N". Antar att det är a320 neo?
Jo det är ju det som är grejen men jag tycker alltid det är kul att kunna se kartan i taket hoppas bara inte dom tar bort det på långdistans planen också för då är det riktigt jobbigtBritish Airways har också valt att inte utrusta sina nya A320 med IFE i taket. Personligen tycker jag det är tråkigt och önödigt snålt men jag antar att det kostar en del att underhålla dem förutom vikten som medför ökad bränsleförbrukning. Tror även Finnair har gjort det på en del av sina nya plan i A320-serien. Men det är till stor del beroende på att vi som passagerare driver priserna i botten![]()
Det hade ju vart colt om det funnits på neon vissa av norwegian 737-max har så varför skulle inte sas kunna ha det på sina nya flygplan, nån som vet hur mycket det kostar att installera ife på ett flygplan i taket på långdistans plan kunde det ju kosta flera miljonerSAS hade tidigare på sina A321 och A319 monitorer.
A321 hade två kameror en som satt i fören och en under maskinen minns inte om A319 hade det.
Hehe men på SAS a319/a321 kan man se kart mappen på domJa, verkligen
Visa bifogad bild 100881
Jo men det är ganska Nice att slippa ta upp telefonen för att se vart man är och det hela ja ville komma till var att veta varför norwegian har det i sina plan men inte sasNuförtiden så fungerar Google Maps på sin egen telefon utmärkt för att se kartan, iallafall om man sitter nära fönstret då det verkar vara bättre gps-mottagbing genom plexiglaset än genom aluminiumtuben.