Senaste nytt

Varför ingen ife i taket på SAS nya a320neo?

palmen

Moderator
Läste precis på expressen att det kan kosta 25 till 30 miljoner per plan att utrusta med ife
Och där har du nog svaret varför man inte gärna installerar det på 80 nya A320neo. Om vi leker med tanken att expressen har rätt i sina siffror pratar vi 2 miljarder för att installera på alla A320neo. De pengarna kan sas lägga på något som driver intäkter och inte bara är en kostnad. Tror att andelen passagerare som väljer en flight baserat på IFE på shorthaul är försvinnande liten.
 

Resenaren55

Medlem
Det funkar visst! @Agö gav mig dagens första asgarv! :D
Och där har du nog svaret varför man inte gärna installerar det på 80 nya A320neo. Om vi leker med tanken att expressen har rätt i sina siffror pratar vi 2 miljarder för att installera på alla A320neo. De pengarna kan sas lägga på något som driver intäkter och inte bara är en kostnad. Tror att andelen passagerare som väljer en flight baserat på IFE på shorthaul är försvinnande liten.
Det där gällde amarican airlines som inte skulle installera ife på sina nya b737-Max i USA är ju folk vana att ha det på short haul men här i Europa är det väl bara turkish airlines som har
 

Resenaren55

Medlem
Hur ser det ut nån som vet om Turkish airlines också planerar att ta bort sina IFE i stolarna det måste ju kosta än mer och väga än mer att ha dom i taket? dom är det ända europeiska bolaget vad jag vet som fortfarande har kvar IFE på sina shorthaul flygplan
 

Attachments

  • a321neo_economy_2.jpg
    a321neo_economy_2.jpg
    111,8 KB · Visningar: 244
Toppen