Resenaren55
Medlem
Läste precis på expressen att det kan kosta 25 till 30 miljoner per plan att utrusta med ife
Och där har du nog svaret varför man inte gärna installerar det på 80 nya A320neo. Om vi leker med tanken att expressen har rätt i sina siffror pratar vi 2 miljarder för att installera på alla A320neo. De pengarna kan sas lägga på något som driver intäkter och inte bara är en kostnad. Tror att andelen passagerare som väljer en flight baserat på IFE på shorthaul är försvinnande liten.Läste precis på expressen att det kan kosta 25 till 30 miljoner per plan att utrusta med ife
Det funkar visst! @Agö gav mig dagens första asgarv!
Det där gällde amarican airlines som inte skulle installera ife på sina nya b737-Max i USA är ju folk vana att ha det på short haul men här i Europa är det väl bara turkish airlines som harOch där har du nog svaret varför man inte gärna installerar det på 80 nya A320neo. Om vi leker med tanken att expressen har rätt i sina siffror pratar vi 2 miljarder för att installera på alla A320neo. De pengarna kan sas lägga på något som driver intäkter och inte bara är en kostnad. Tror att andelen passagerare som väljer en flight baserat på IFE på shorthaul är försvinnande liten.
Tycker skärmar i taket känns så 00?Varför beställde inte sas plan med monitor i taket man kan ju ändå visa säkerhetsgrnomgången och sånt märkte att vissa norwegian plan (737) har nån som vet kostar tak ife mycket?
Notera att American skulle installera IFE i varje stolsrygg. Att montera takbunden IFE kan inte kosta i samma storleksordning.