Jo, men jag tänkte lite vidare än så, t.ex. hanteringar av inställda flyg, nedgraderingar, rejäla förseningar osv.
Verkligen imponerande.Vi blev IDBade i Bangkok på grund utav överbokad flight (flög C). Vi fick välja mellan Qatar nästa dag, Thai, Lufthansa eller Emirates. När vi sa att vi hade anslutning i Stockholm erbjöd de även att boka om oss direkt till Göteborg istället.
De erbjöd oss hotell samt mat under väntetiden om vi så önskade samt €800 voucher per person i ersättning. När vi efter ankomst i Sverige kontaktade Qatar betalade de ut €1600 i cash, vilket var oväntat men inte desto mindre uppskattat.
Vi valde Emirates men Qatar gav oss avios, TP samt AAdvantage miles för originalbokningen.
Nu blev till och med jag imponerad....Vi blev IDBade i Bangkok på grund utav överbokad flight (flög C). Vi fick välja mellan Qatar nästa dag, Thai, Lufthansa eller Emirates. När vi sa att vi hade anslutning i Stockholm erbjöd de även att boka om oss direkt till Göteborg istället.
De erbjöd oss hotell samt mat under väntetiden om vi så önskade samt €800 voucher per person i ersättning. När vi efter ankomst i Sverige kontaktade Qatar betalade de ut €1600 i cash, vilket var oväntat men inte desto mindre uppskattat.
Vi valde Emirates men Qatar gav oss avios, TP samt AAdvantage miles för originalbokningen.
Vi blev IDBade i Bangkok på grund utav överbokad flight (flög C). Vi fick välja mellan Qatar nästa dag, Thai, Lufthansa eller Emirates. När vi sa att vi hade anslutning i Stockholm erbjöd de även att boka om oss direkt till Göteborg istället.
Verkligen imponerande.
Nu blev till och med jag imponerad....
Så imponerande att ett pris borde delas ut!