Senaste nytt

Varför all hype kring Qatar Airways?

Qatar Airways verkar att ha samma symtom som Emirates eller Etihad Airways.
Alltså, lokala kontor kan inte lösa problemet och människor i huvudkontoret har ingen vilja eller befogenhet att hjälpa sina kunder.
Ja, det är ju trots allt något åtminstone jag skulle väga in i bedömningen.

Hela tråden känns onödigt! Att börja med Varför "hypen"?
Vem "hypade" och vad?
Vissa är nöjda med "tavilkenbolagsomhelst" och vissa inte.
Vissa är nöjda med QR vissa inte - end of story!

Jo, men jag tänkte lite vidare än så, t.ex. hanteringar av inställda flyg, nedgraderingar, rejäla förseningar osv.
Det jag har upplevt med Qatar har varit bra. Dock ser jag en skillnad i bemötandet mellan att åka Business vs Economy.
Alla kunder är viktiga så låt oss inte hamna i den diskussionen men jag köper fullt ut att Business/First får bättre service.

Hela tråden känns onödigt! Att börja med Varför "hypen"?
Vem "hypade" och vad?
Vissa är nöjda med "tavilkenbolagsomhelst" och vissa inte.
Vissa är nöjda med QR vissa inte - end of story!
Exakt min poäng i tidigare inlägg. Känns som en klassisk så kallad rant.

Qatar Airways verkar att ha samma symtom som Emirates eller Etihad Airways.
Alltså, lokala kontor kan inte lösa problemet och människor i huvudkontoret har ingen vilja eller befogenhet att hjälpa sina kunder....
Lokale kontorer har stærkt begrænset mandat til op-up og ændringer. Men jeg er imponeret over servicen, de mange åbne skranker, venligheden, og indstilling til at hjælpe, e.g. kunne jeg fra NBO få udskrevet boarding korts og checket bagage ind 4 sektorer frem (hvoraf de 2 sidste var med TK).
I Doha kan de hjælpe med alt: f.eks. jeg kom for sent (min egen skyld) til et fly på en extrem billig (no refund-no change) economy billet, men kunne (statusløs) vælge gratis hvilket næste fly jeg ønskede ! Har fået i alt ca. 5 op-ups fra DOH og videre, også selv om jeg havde lav eller ingen status. Med nylig premium status (Platinum) er jeg blevet op-up'et også selv om economy kun var 75-90% fuld. Men fra CPH, HAN, NBO, BKK har jeg aldrig fået opgradering, bare der var 1 plads tilbage i monkey....Once you go Qatar, you never go back....

Nu ska ni inte kivas som vi säger i Sverige.
Kan vi inte se vem "som har rätt/fel diskussion avslutad nu?"
Shake hands now :)

Toppen