Senaste nytt

Var känner ni er otrygga?

Jag kommer aldrig att åka tillbaka till Manilla, första natten sköt man ihjäl en person utanför hotellet.
Johannesburg, Jamaica är även det platser jag inte vill återvända till.
I Europa så är det Neapel som känns aldrig mera, vi hamnade mitt i en skottlossning mellan en polis och "gangster" som skottskadades i benet.
Skall man vara ärlig så finns det områden i Stockholm jag inte vill besöka efter
mörkrets inbrott.

Senegal helt klart - aldrig mer! Dels arresterad av polis i en taxi i Dakar för att mitt pass var på hotellet - slängd i fängelse - en mörk bur fylld med illegala flyktingar - inte kul.... Senare samma vecka i Saint Louis (Senegal) vaknar jag mitt i natten av tjuvar inne i mitt hotellrum - inte kul det heller... Det enda positiva var uppgraderingen till AF first på vägen hem - aldrig kommit mer lägligt :)

Jag har aldrig känt mig riktigt otrygg, men visst finns det områden i t.ex. de flesta större städer i USA, de flesta större sydostasiatiska städer etc. som man har ett vakande öga öppet och kanske inte är alltför onykter när man går igenom.

Nej, har tänkt efter noga men jag kan faktiskt inte komma på någon plats där jag har känt mig otrygg för min egen del på de senaste 20 åren även fast jag blivit rånad ett par gånger. Har varit väldigt noga med var jag rört mig då jag har haft med mig barnen på resa för då är man ju orolig för allt.

Toppen