Var i Florida ska man bo på semester med barnfamilj?

tobbeee

New member
Sitter och kollar på resor till florida i vår (mars). Vi kommer nog flyga till tampa för att sedan bila ner längs västkusten till att börja med.

Jag har aldrig varit o Florida och önskar därför tips på mysiga ställen att bo på för en barnfamilj?

Vi kommer som sagt åka västkusten ner, vidare genom everglades, upp längs östkusten mot orlando och sen tillbaka till tampa.

Vi kommer vara borta i 2-2,5v

tack på förhand

Åk ner söderöver till Sanibel/Captiva Island fin strand med mycket fina snäckor. Fort Myers Beach gemytlig liten stad/by är några förslag på trevliga ställen på västkust sidan.

Nu vet jag inte vad det är för ålder på dig/er som skall åka. Men tänkt på att det ev kan vara Spring Break då kan det verkligen vara livat i Florida.

Jag håller helt med @Bridgeman, har ni småbarn skulle jag hyra ett hus i närheten av Fort Mayers. Vi har bott där tidigare när barnen var små. Nu förra hösten var vi på östkusten, Miami/Fort Lauderdale och det var mycket sämre med högt tempo och mer stress. Mycket lugnare och behagligare och vackrare på västsidan. Givetvis skall ni inte missa Orlando, men det räcker med ett par dagar.

Tack. Vi Kommer nog flyga till Orlando och åka direkt till ruskin där vi bor ett par nätter. Sen har i bokat en vecka i fort Myers.

Därefter åker vi genom everglades och bor 2 nätter i fort lauderdale för att sedan avsluta i Orlando och Disney World.

Varit på "roadtrip" med en unge på 7 i ett par veckor i FL.

Nu på nyårsafton drar vi till ARL för vidare färd till Miami igen. En vecka på land, två veckor på Celecrity Cruises...

Hur gamla är barn/en?

Vi brukar hyra hus vid Siesta Key och Sarasota. Just stranden och då främst sanden vid Siesta Keys är barnens favorit. Brukar köra en vecka där och sedan en till två veckor i övriga FL.

Holgersson skrev:Vi brukar hyra hus vid Siesta Key och Sarasota. Just stranden och då främst sanden vid Siesta Keys är barnens favorit. Brukar köra en vecka där och sedan en till två veckor i övriga FL.Klicka för att utvidga...
Har du något hus / uthyrare du kan rekommendera?

Tobbeee skrev:Ok, spännande. Mina barn är 1,5 och 4 årKlicka för att utvidga...
För ett år sedan bodde vi 2v i bonita springs, andra sidan ft myers beach.

Vår son var då två och det han pratat om mest var att åka på flaket på pickupen ut till lovers key beach state park. Fint som tusan.

Vi åkte över på Sanibel och Captiva med. Om ni planerar, se till att ha cash för vägtull. Vi hade inte 5-10usd eller vad det kostade utan istället kom räkn på 400 sek fr Hertz som hade fått toll cost och sedan dunkat på admin avgift.

Även utan det debaclet så kan jag känna det var lite överskattat. Bonita springs beach dög bra.

Vi hängde mest vid poolen i huset, olika stränder, testade minigolf (adventure golf) vilket var halvsvårt... vi besökte också nån mindre privat djurpark.

Vi åker med 2 barn nu i höstlovet (7 och 10 år). Flyger till MIA, stannar några dagar innan vi åker till hyrt hus i Cape Coral. Åker sen runt på dagsturar därifrån.

Vi var i Orlando för 2 år sen, så jag hoppas vi kan unvika det denna gång.. Jobbigt med allt köande i parkerna.

Spännande. Ja Orlando och alla parker blir det för oss då de är första gången!

Har du några tips på bilhyra. Jag har kollat hertz, avis, sixt. Verkar vara omöjligt att hitta en Kombi, suv eller sedan verkar vara det dem har?

Låt mig först säga att köandet i Orlando-parkerna är värt tiden. Jag mistänker nog att vi oxå åker dit en dag. Om man planerar väl hinner man mycket på en dag. Läs upp er på fastpass, det er nyckeln til success.

Vi hyr bil gennem SAS hos Sixt denna gången, gav bästa priset. 400 kr dagen för bil i GLS, XC90, Cadillac Escalade storlek med gps och fria km.

Tobbeee skrev:Spännande. Ja Orlando och alla parker blir det för oss då de är första gången!Har du några tips på bilhyra. Jag har kollat hertz, avis, sixt. Verkar vara omöjligt att hitta en Kombi, suv eller sedan verkar vara det dem har?Klicka för att utvidga...

Tobbeee skrev:Spännande. Ja Orlando och alla parker blir det för oss då de är första gången!Har du några tips på bilhyra. Jag har kollat hertz, avis, sixt. Verkar vara omöjligt att hitta en Kombi, suv eller sedan verkar vara det dem har?Klicka för att utvidga...

Vi har senaste åren hyrt via Avis i samarbete med SAS. Då har vi hyrt en i grupp V = Chrysler Town & Country som är 7-sitsig, men har aldrig haft alla 7 sätena uppfällda. Har även hyrt i grupp W som har varit en Ford Edge eller liknande som är en större SUV.

Har tidigare hyrt via Holidayautos.se i Florida och där hyrt en större mini-van typ grupp V och fått den via t.ex. Dollar och Alamo. En traditionell kombi kommer du ej att finna i USA. En större sedan kan du hitta, men det är inte jättevanligt att alla uthyrningsställen har den modellen. Vi hade hyrt den största sedanmodellen för två år sedan med uthämtning i San Francisco. Vi skulle sedan bila i närmare 4 veckor och när det blev problem med bilen och vi behövde byta ut den så stötte vi på patrull. Det var inte många ställen som hade den bilkategorin och det slutade med att vi fick en Ford Edge i stället den gången.

Men en vanlig SUV ska inte vara några som helst bekymmer. Finns såväl via Avis som jag nämnde eller Holidayautos.se om du vill gå via 3:e part.

Tore Saether skrev:Låt mig först säga att köandet i Orlando-parkerna är värt tiden. Jag mistänker nog att vi oxå åker dit en dag. Om man planerar väl hinner man mycket på en dag. Läs upp er på fastpass, det er nyckeln til success.Vi hyr bil gennem SAS hos Sixt denna gången, gav bästa priset. 400 kr dagen för bil i GLS, XC90, Cadillac Escalade storlek med gps och fria km.Klicka för att utvidga...

Det var ett riktigt bra pris. Den kategorin landar på 508kr/dag för mig

Tore Saether skrev:Vi åker med 2 barn nu i höstlovet (7 och 10 år). Flyger till MIA, stannar några dagar innan vi åker till hyrt hus i Cape Coral. Åker sen runt på dagsturar därifrån.Vi var i Orlando för 2 år sen, så jag hoppas vi kan unvika det denna gång.. Jobbigt med allt köande i parkerna.Klicka för att utvidga...
Jag har varit i parkerna två olika gånger. Båda i november / december. Har i princip inte varit något folk alls. När var ni där? Kan ju inte jämföra hösten med tex senvåren.

Om ni ska till Florida i mars, så skulle jag rekommendera att du har boendet färdigt innan du köper flygbiljetter. Jag har två lägenheter på Anna Maria Island, och de är ofta uthyrda ett år i förväg.

Vi har hyrt hus söder om Tampa Bay två gånger.... påsk och nyår. Sonen var 10månader först gång och 2,5 år andra gången... Det har varit kanon, pool och nära till stranden

Tore Saether skrev:Låt mig först säga att köandet i Orlando-parkerna är värt tiden. Jag mistänker nog att vi oxå åker dit en dag. Om man planerar väl hinner man mycket på en dag. Läs upp er på fastpass, det er nyckeln til success.Vi hyr bil gennem SAS hos Sixt denna gången, gav bästa priset. 400 kr dagen för bil i GLS, XC90, Cadillac Escalade storlek med gps och fria km.Klicka för att utvidga...

Jag har varit på Disney World både höst/vinter - Vår/sommar. Våren och sommaren räkna med köer. Köp till fastpass. Vad gäller bilhyra så är det ett mkt bra pris för så stor bil. Personligen har jag hyrt får de flesta bolag och inte fått ngn så stor bil för de priserna trotts högsta status på de flesta firmor. Dock inte tredjeparts firmor.

En dag på Disney World (Magic Kingdom) det tar sin tid att vara där räkna med en heldag, spring inte igenom parken för att försöka hinna så mycket som möjligt. Tänk på att trotts att ni har fastpass så kan det vara kö. Ni är inte ensam om att köpa passet. Kö sedan även till matställen osv. Kö till allt.

Bridgeman skrev:Jag har varit på Disney World både höst/vinter - Vår/sommar. Våren och sommaren räkna med köer. Köp till fastpass. Vad gäller bilhyra så är det ett mkt bra pris för så stor bil. Personligen har jag hyrt får de flesta bolag och inte fått ngn så stor bil för de priserna trotts högsta status på de flesta firmor. Dock inte tredjeparts firmor.En dag på Disney World (Magic Kingdom) det tar sin tid att vara där räkna med en heldag, spring inte igenom parken för att försöka hinna så mycket som möjligt. Tänk på att trotts att ni har fastpass så kan det vara kö. Ni är inte ensam om att köpa passet. Kö sedan även till matställen osv. Kö till allt.Klicka för att utvidga...

Jag hittade en ford edge hos avis med barnstolar för 5k. Det känns som en rätt bra deal

Back