Senaste nytt

Var i Florida ska man bo på semester med barnfamilj?

Kan vara kallt i vattnet på västkusten dem delen av året, oftast 2-3 grader varmare på östsidan. Fort Lauderdale och söderut skulle jag rekommendera.
Det skulle jag aldrig gissat. Gulfsidan (väst) känns instinktivt varmare än atlantsidan (öst).

Hur som helst är det barnvänligare på västsidan då östsidan har betydligt större vågor.

Vi är i Florida 9 dagar och har tänkt ta sista dagen till ett Disneybesök. Annars är vi bara ute efter avkoppling, skön atmosfär, god mat och helst väder iaf motsvarande svensk sommar.

Med 3 kids under 10 år känns det behagligast att ta dagen som den kommer :)

Hollywood Beach tyckte jag var riktigt bra när vi var där. Fantastisk boardwalk, bra mat och stor fin strand.

Vilken flygplats flyger ni in till och ut ifrån? Det blir lite avgörande hur ni ska lägga upp resrutten. Hyrbil förutsätter jag att ni har! ;)

Skulle t.ex. inte åka T & R t.ex. Miami - Orlanda bara för ett besök på Disney om ni dessutom ska göra det sista dagen. Det är många timmar i bilen isf.

Så lite mer information behövs! :)

Vilken flygplats flyger ni in till och ut ifrån? Det blir lite avgörande hur ni ska lägga upp resrutten. Hyrbil förutsätter jag att ni har! ;)

Skulle t.ex. inte åka T & R t.ex. Miami - Orlanda bara för ett besök på Disney om ni dessutom ska göra det sista dagen. Det är många timmar i bilen isf.

Så lite mer information behövs! :)

Självklart :)

Gällande flygplats är det goda möjligheter att välja, eftersom vi flyger CPH-ORD i C och sen ska boka vidare inrikes till Florida. Funderar själv på att flyga till Miami och hem från Orlando. Som jag förstått det är det så långt söderut som möjligt på östsidan som gäller för väderoptimering :)

Hyrbil - absolut.

Allt jag vet är att har man Radisson poäng så finns det ett resort utanför Orlando vid Kissimee där man får rewardsnätter för 15k poäng per natt.
Där har de 2 dubbelsängar i rummet och det är 2 pooler samt lite annat bra på anläggningen.
Riktigt bra värde och där bor jag gärna igen då Orlando är perfekt för golf och avkoppling i mitt tycke :)
I Januari har jag bara varit i Palm Beach och det kan vara för kallt för att bada då.

Flyg ner till Miami och bo någonstans längs med kusten mellan Miami och Ft. Lauderdale för härliga dagar på stranden/vid poolen. Sawgrass Mills (Welcome To Sawgrass Mills® - A Shopping Center In Sunrise, FL - A Simon Property är en gigantiskt outlet om man är lagd åt det hållet. :D

Sedan kör upp mot Orlando och ta någon dag där beroende på hur många parker ni vill besöka. Ni har ju Kennedy Space Center (Visit Kennedy Space Center Visitor Complex at Cape Canaveral på vägen som är klart intressant!

Toppen