Senaste nytt

Var i Florida ska man bo på semester med barnfamilj?

Vi åker med 2 barn nu i höstlovet (7 och 10 år). Flyger till MIA, stannar några dagar innan vi åker till hyrt hus i Cape Coral. Åker sen runt på dagsturar därifrån.
Vi var i Orlando för 2 år sen, så jag hoppas vi kan unvika det denna gång.. Jobbigt med allt köande i parkerna.

Spännande. Ja Orlando och alla parker blir det för oss då de är första gången!

Har du några tips på bilhyra. Jag har kollat hertz, avis, sixt. Verkar vara omöjligt att hitta en Kombi, suv eller sedan verkar vara det dem har?

Låt mig först säga att köandet i Orlando-parkerna är värt tiden. Jag mistänker nog att vi oxå åker dit en dag. Om man planerar väl hinner man mycket på en dag. Läs upp er på fastpass, det er nyckeln til success.

Vi hyr bil gennem SAS hos Sixt denna gången, gav bästa priset. 400 kr dagen för bil i GLS, XC90, Cadillac Escalade storlek med gps och fria km.

Har du några tips på bilhyra. Jag har kollat hertz, avis, sixt. Verkar vara omöjligt att hitta en Kombi, suv eller sedan verkar vara det dem har?

Vi har senaste åren hyrt via Avis i samarbete med SAS. Då har vi hyrt en i grupp V = Chrysler Town & Country som är 7-sitsig, men har aldrig haft alla 7 sätena uppfällda. Har även hyrt i grupp W som har varit en Ford Edge eller liknande som är en större SUV.

Har tidigare hyrt via Holidayautos.se i Florida och där hyrt en större mini-van typ grupp V och fått den via t.ex. Dollar och Alamo. En traditionell kombi kommer du ej att finna i USA. En större sedan kan du hitta, men det är inte jättevanligt att alla uthyrningsställen har den modellen. Vi hade hyrt den största sedanmodellen för två år sedan med uthämtning i San Francisco. Vi skulle sedan bila i närmare 4 veckor och när det blev problem med bilen och vi behövde byta ut den så stötte vi på patrull. Det var inte många ställen som hade den bilkategorin och det slutade med att vi fick en Ford Edge i stället den gången.

Men en vanlig SUV ska inte vara några som helst bekymmer. Finns såväl via Avis som jag nämnde eller Holidayautos.se om du vill gå via 3:e part.

Låt mig först säga att köandet i Orlando-parkerna är värt tiden. Jag mistänker nog att vi oxå åker dit en dag. Om man planerar väl hinner man mycket på en dag. Läs upp er på fastpass, det er nyckeln til success.

Vi hyr bil gennem SAS hos Sixt denna gången, gav bästa priset. 400 kr dagen för bil i GLS, XC90, Cadillac Escalade storlek med gps och fria km.

Det var ett riktigt bra pris. Den kategorin landar på 508kr/dag för mig

Vi åker med 2 barn nu i höstlovet (7 och 10 år). Flyger till MIA, stannar några dagar innan vi åker till hyrt hus i Cape Coral. Åker sen runt på dagsturar därifrån.
Vi var i Orlando för 2 år sen, så jag hoppas vi kan unvika det denna gång.. Jobbigt med allt köande i parkerna.
Jag har varit i parkerna två olika gånger. Båda i november / december. Har i princip inte varit något folk alls. När var ni där? Kan ju inte jämföra hösten med tex senvåren.

Om ni ska till Florida i mars, så skulle jag rekommendera att du har boendet färdigt innan du köper flygbiljetter. Jag har två lägenheter på Anna Maria Island, och de är ofta uthyrda ett år i förväg.

Vi har hyrt hus söder om Tampa Bay två gånger.... påsk och nyår. Sonen var 10månader först gång och 2,5 år andra gången... Det har varit kanon, pool och nära till stranden

Jag har varit på Disney World både höst/vinter - Vår/sommar. Våren och sommaren räkna med köer. Köp till fastpass. Vad gäller bilhyra så är det ett mkt bra pris för så stor bil. Personligen har jag hyrt får de flesta bolag och inte fått ngn så stor bil för de priserna trotts högsta status på de flesta firmor. Dock inte tredjeparts firmor.

En dag på Disney World (Magic Kingdom) det tar sin tid att vara där räkna med en heldag, spring inte igenom parken för att försöka hinna så mycket som möjligt. Tänk på att trotts att ni har fastpass så kan det vara kö. Ni är inte ensam om att köpa passet. Kö sedan även till matställen osv. Kö till allt.

Jag har varit på Disney World både höst/vinter - Vår/sommar. Våren och sommaren räkna med köer. Köp till fastpass. Vad gäller bilhyra så är det ett mkt bra pris för så stor bil. Personligen har jag hyrt får de flesta bolag och inte fått ngn så stor bil för de priserna trotts högsta status på de flesta firmor. Dock inte tredjeparts firmor.

En dag på Disney World (Magic Kingdom) det tar sin tid att vara där räkna med en heldag, spring inte igenom parken för att försöka hinna så mycket som möjligt. Tänk på att trotts att ni har fastpass så kan det vara kö. Ni är inte ensam om att köpa passet. Kö sedan även till matställen osv. Kö till allt.

Jag hittade en ford edge hos avis med barnstolar för 5k. Det känns som en rätt bra deal

Toppen