Första resan till USA var dottern 6 månader och då hade vi med eget babyskydd. Andra resan var hon 1,5 år och då hyrde vi stol. Har för mig att vi därefter alltid har tagit med egen stol därefter då hyrbilsfirmorna tog väldigt bra betalt för hyra av bilstolen. Du har rätt att ta med den gratis på flyget och då var vi alltid säkra på att den fanns. Vet att det var bökigt att få ut rätt stol när hon var 1,5 år och de fick leta ett bra tag. Bara en tanke!Tobbeee skrev:Jag hittade en ford edge hos avis med barnstolar för 5k. Det känns som en rätt bra dealKlicka för att utvidga...
Maja skrev:Första resan till USA var dottern 6 månader och då hade vi med eget babyskydd. Andra resan var hon 1,5 år och då hyrde vi stol. Har för mig att vi därefter alltid har tagit med egen stol därefter då hyrbilsfirmorna tog väldigt bra betalt för hyra av bilstolen. Du har rätt att ta med den gratis på flyget och då var vi alltid säkra på att den fanns. Vet att det var bökigt att få ut rätt stol när hon var 1,5 år och de fick leta ett bra tag. Bara en tanke!Klicka för att utvidga...
ARL!? Var ska du göra där??Lokföraren skrev:Nu på nyårsafton drar vi till ARL för vidare färd till Miami igen. En vecka på land, två veckor på Celecrity Cruises...Klicka för att utvidga...
Ursäkta sent svar, har varit älgjakt hela veckan... Vi brukar leta efter privatannonser numera men har tidigare hyrt via en Svensk familj som har två hus i Sarasota / på Siesta Key. Huset på ön kan rekommenderas varmt. ( Hem )Golfkillen skrev:Har du något hus / uthyrare du kan rekommendera?Klicka för att utvidga...
Vi hyr lägenhet i Hallandale, mellan Ft. Lauderdale och Miami via Vacation rentals in South Florida on beach, Luxury villas Costa del sol, SpainCanadien skrev:Någon som har några bra boende tips på östkusten, Lauderdale/WPalm Beach för barnfamilj?Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Någon som har några bra boende tips på östkusten, Lauderdale/WPalm Beach för barnfamilj?Klicka för att utvidga...
Var ligger dina lägenheter? Jag brukar hyra hus av en kompis uppe vid Bean Point.Designator skrev:Om ni ska till Florida i mars, så skulle jag rekommendera att du har boendet färdigt innan du köper flygbiljetter. Jag har två lägenheter på Anna Maria Island, och de är ofta uthyrda ett år i förväg.Klicka för att utvidga...
Hur köper man Fastpass hos Disney? Det ingår väl i biljettpriset för alla, men bara tre reservationer per dag?Bridgeman skrev:Köp till fastpass.Klicka för att utvidga...
Bean Point är härligt, men jag har respekt för strömmarna där.Totopez skrev:Var ligger dina lägenheter? Jag brukar hyra hus av en kompis uppe vid Bean Point.Klicka för att utvidga...
Totopez skrev:Hur köper man Fastpass hos Disney? Det ingår väl i biljettpriset för alla, men bara tre reservationer per dag?Viktigast är nog att läsa in sig på systemet, och göra sina bokningar i förväg. Har man köpt biljett i förväg kan man boka FastPass+ 30 dagar innan besöket, och om man bor onsite på Disney kan man boka 60 dagar innan. Under extrem högsäsong så kan FP till vissa attraktioner ta slut innan öppning.Klicka för att utvidga...
Intressant, har du någon länk?Designator skrev:Bean Point är härligt, men jag har respekt för strömmarna där.Våra lägenheter ligger i Holmes Beach, strax söder om Manatee Public beach. 80 meter från stranden.Klicka för att utvidga...
Anna Maria Island - Hem eller Anna Maria | Beach CondoGolfkillen skrev:Intressant, har du någon länk?Klicka för att utvidga...
Hafermann skrev:Kollar på Florida i mitten av januari med familjen. Några erfarenheter från den tiden? Mkt folk, väder, var väljer man bäst att semestra denna period osv?Tack på förhand!Klicka för att utvidga...
Vi är i Florida 9 dagar och har tänkt ta sista dagen till ett Disneybesök. Annars är vi bara ute efter avkoppling, skön atmosfär, god mat och helst väder iaf motsvarande svensk sommar.Maja skrev:@HafermannTyvärr ingen erfarenhet av årstiden som sådan. Vad önskar ni se och göra? Hur länge ska ni stanna?Vi föredrar Hallandale som ligger mellan Miami och Ft. Lauderdale. Orlando hyrde vi hus i ett år och körde parkracet, men är inte ett område vi åker tillbaka till och lägger hela semestertiden i.Blir 2 nätter i sommar när vi bilar från Washington DC och ner till Hallandale och ett besök på EPCOT.Klicka för att utvidga...