fcx
Medlem
Om vi slår på "kremlologiläget": SAS skriver "nya interkontinentala direktlinjer från Stockholm och Oslo". Dvs. flera linjer, men inte nödvändigtvis nya destinationer. Inte heller några andra flygplatser är ARN och OSL är det tal om.
Mina spekulationer, i min egen sannolikhetsordning:
ARN/OSL-SFO: Klart möjligt. Räckvidden på A330 är tillräcklig, och det är ont om konkurrenter direkt till västkusten. Kanske ryker linjen ARN-ORD för att få loss fler plan?
ARN/OSL-SIN: SQ flyger redan från CPH, och att låta SAS mata in ännu fler resenärer vidare från SIN kan vara nästa logiska del i samarbetet SQ/SK?
ARN/OSL-NRT: Passagerarunderlag finns förmodligen, men räcker det för det antal avgångar man tänkt sig? Konkurrenter finns.
ARN/OSL-IAD: Omflyttning i programmet och ta bort någon avgång i veckan till EWR?
ARN/OSL-MIA/FLL: Mycket skeptisk. Riskerar att bli en linje mest för semesterresenärer, och då kan man inte konkurrera mot DY (samma situation som med BKK).
Mina spekulationer, i min egen sannolikhetsordning:
ARN/OSL-SFO: Klart möjligt. Räckvidden på A330 är tillräcklig, och det är ont om konkurrenter direkt till västkusten. Kanske ryker linjen ARN-ORD för att få loss fler plan?
ARN/OSL-SIN: SQ flyger redan från CPH, och att låta SAS mata in ännu fler resenärer vidare från SIN kan vara nästa logiska del i samarbetet SQ/SK?
ARN/OSL-NRT: Passagerarunderlag finns förmodligen, men räcker det för det antal avgångar man tänkt sig? Konkurrenter finns.
ARN/OSL-IAD: Omflyttning i programmet och ta bort någon avgång i veckan till EWR?
ARN/OSL-MIA/FLL: Mycket skeptisk. Riskerar att bli en linje mest för semesterresenärer, och då kan man inte konkurrera mot DY (samma situation som med BKK).