Senaste nytt

Vad väntar hösten 2015?

SAS måste ju nästan för att få kalla sig internationellt flygbolag ha minst en destination i Sydostasien med bra transfermöjligheter. Att åka via Kina eller Japan är ju ett ytterst dåligt alternativ när man ska till Thai, HK, Malaysia, Singapore, Vietnam, Indonesien, Filippinerna, Australien, Nya Zeeland mm.

Tror även att Miami kunde vara en bra SAS-destination.

Tror även att Miami kunde vara en bra SAS-destination.

Jag är lite skeptisk till det, förvisso är det en populär destination, men både Norwegian och flera charterbolag flyger till MIA, men det är klart, med bra priser för Eco och ett behov för Businessresenärer så kanske, men jag tror nog då snarare på LAX, även om den numer har en direktlinje så är konkurrensen lite lägre och i slutändan brukar inte LCC vara så mycket billigare på LH om man vill ha med väska och få någon mat under de 11-12 timmar man sitter ombord =}

Skulle verkligen vilja ha ARN-LAX. Jag har många branschkollegor som motvilligt flyger Norwegian för att det är enda direkt-alternativet.

Skulle verkligen vilja ha ARN-LAX. Jag har många branschkollegor som motvilligt flyger Norwegian för att det är enda direkt-alternativet.

Ursäkter går att hitta för allt, jag lovar hitler också hade någon ;)

Jeg flyver fra CPH og har ingenting imod at skifte i ARN og OSL en gang imellem.

Jeg tror at lavfrekvente langdistance ruter er en god ide, på samme måde som Norwegian gør det.

F.eks. rute til Miami med 2 afgange hver uge fra både Stockholm, København og Oslo.
På denne måde får man stort set daglige afgange og man får fordelen af direkte rute fra alle tre hubs.

Det samme kunne man sagtens gøre med flere andre destinationer som f.eks. Los Angeles, Houston, Seattle, Mexico City, Tolyo, Singapore, Hong Kong, Bangkok, New Delhi, Dubai o.s.v.

Jag är lite skeptisk till det, förvisso är det en populär destination, men både Norwegian och flera charterbolag flyger till MIA, men det är klart, med bra priser för Eco och ett behov för Businessresenärer så kanske, men jag tror nog då snarare på LAX, även om den numer har en direktlinje så är konkurrensen lite lägre och i slutändan brukar inte LCC vara så mycket billigare på LH om man vill ha med väska och få någon mat under de 11-12 timmar man sitter ombord =}

Norwegian flyger inte till Miami och har aldrig gjort det.

På vilket sätt känns LAX rätt i tiden?

Får känslan av att LA är ett oerhört populärt turismål för skandinaver just nu. Mycket populär stad även för svenska ungdomar att bosätta sig samtidigt som de läser en drama-kurs på något av de många universiteten/college runt om LA.

Toppen