SK011 idag LLA-ARN så gjordes direkt utrop att vatten finns till salu för 25,-
OSL-ARN SAS Plus 08:45 imorse, samma gamla vanliga frukostlåda - nu med blåbärsyoghurt istället för mango/ingefära. De sade inget specifikt om vatten vad jag hörde, men de nämnde heller aldrig att det var gratis i samband med den mekaniska upprepningen av "gratis kaffe och te".
ARN-OSL SAS Plus 16:45 i eftermiddags, fanns bara snacks såklart. Inget om vatten, men det fanns en stor flaska som jag fick från tillsammans med mitt vin och mina nötter. Flera som frågade om något att äta - de fick festa på Wasaknäcke. Någon beställde tydligen mousserande några rader bak och pursern försökte fixa fram riktiga glas men några sådana fanns inte ombord.
Jag kan hålla med om att mackorna inte alltid var de godaste man ätit, men jag hörde ingen på planen som klagat och de flesta tog mackor när jag reste (kändes det som). Däremot är otyget om att ta betalt för vatten skandal och hör enbart (knappt!) hemma hos DY och FR. Det är verkligen höjden av dumsnålhet.
Mousserande ska ju inte finnas inom Norden enligt SAS-menyn...
Times they are a-changin' – noterar en fråga ställd till SAS 2011:
X: Kommer frukosten i Economy på inrikes att försvinna helt och hållet i och med införandet av Economy Extra?
(20. september 2011 kl. 07:41)
SAS: Hej X, SAS kommer inte att ta bort frukosten på våra morgonflyg. Det är tjusningen med morgonflyg, gó frukost med ekologiskt kaffe // Åsa
(20. september 2011 kl. 07:48)
källa: https://nb-no.facebook.com/SAS/posts/10150823353040788
Vi får väl leta andra tjusningar med morgonflygen istället ...
Precis vad jag tyckte var konstigt, men det var vad jag hörde. Kanske hörde jag i "syne"? Såg aldrig flaskan. Dock 100% säker på riktiga glas-letandet!
Precis vad jag tyckte var konstigt, men det var vad jag hörde. Kanske hörde jag i "syne"? Såg aldrig flaskan. Dock 100% säker på riktiga glas-letandet!
Samma på SK025 imorse. Frukostens borttagande orsakar upploppsstämning.
Sedan undrar jag lite kring alla som säger att det inte var efterfrågan på smörgåsarna som tagits bort. Två PLUS-segment idag på eftermiddagen, räknade till över 20 passagerare som undrade var smörgåsarna tagit vägen. Känns inte helt optimalt val av SAS, knäckebrödet som är kvar är ju än värre....