Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Givetvis måste SAS justera priserna när man plockar bort produkter, vilket jag hoppas och antar att dom kommer göra :)

...och då är vi tillbaka till min gamla käpphäst :)

Besparingen som SAS gör på att ta bort dryck till maten är högst marginell, men det upplevda värdet man tar bort är mycket högre. En kvalificerad gissning är att drycken kostar 50 kr/pax. Vilken kundreaktion tror ni är vanligast förekommande:

"Jag betalar dyrt för biljetten, och jag får inte ens ett glas vin till maten!"

eller

"Visserligen får jag inget att dricka ombord, men jag jag är nöjd ändå för jag behöver bara betala 4950 kr i stället för 5000 kr för biljetten."

Last edited:
Jag pratade med 2 st goda vänner idag som arbetar som CC på SAS. Jag frågade hur de tolkar om man skall servera vatten i glas gratis eller inte. Jag fick 2 olika svar.....så jag tror att SAS behöver arbeta lite med internkommunikationen.

Jag pratade med 2 st goda vänner idag som arbetar som CC på SAS. Jag frågade hur de tolkar om man skall servera vatten i glas gratis eller inte. Jag fick 2 olika svar.....så jag tror att SAS behöver arbeta lite med internkommunikationen.

Og tydeligvis også den eksterne kommunikation, der står forskellig info afhængig af hvilken website man læser på...

2 inrikesflighter idag för mig. På bägge två serverades utan frågor och med ett leende ett glas vatten (utan kostnad).

Givetvis måste SAS justera priserna när man plockar bort produkter, vilket jag hoppas och antar att dom kommer göra :)

Tyvärr tror jag du har fel. Detta är ett arv som legacy-bolagen har otroligt svårt att göra sig av med. Det gäller förvisso de flesta nätverksbolagen, men det är inte så många av dem som har lyckats banta ner sig fullt så mycket som SAS ur ett serviceperspektiv...