Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Nei, jeg er kun ute etter å klargjøre fakta.

Hvis jeg skriver på internett at Swiss ikke deler ut gratis drikke på economy class - er det da slik at andre ikke skal kommentere slike feilaktige opplysninger?
Hvis jeg skriver at Lufthansa ikke serverer mat på economy class på IC-flights, er man "pro lufthansa" om man kommenterer at "dette er en helt feilaktig påstand"?

Eller kan det være så enkelt at man faktisk er ute etter å framstille noe så enkelt som at påstandene er FEIL? FALSK? Det står svart på hvitt, just presis som at det står svart på hvitt at mat inngår hos Lufthansa på eco, og at drycka inngår hos Swiss på eco, at også vatten inngår gratis hos SAS på eco. Om noen har opplevd motsats på dette - det være Lufthansa, Swiss eller SAS - så skal de sende inn en klage til selskapet.

Selv om man er misfornøyd trenger man jo ikke sette ut falske rykter, hvilket er det som irriterte meg.
Det är en av de värsta anklagelserna mot andra medlemmar som jag har läst. :mad:

Det är en av de värsta anklagelserna mot andra medlemmar som jag har läst. :mad:

Når man skriver "SAS tilbyr ikke vann ombord" - når SAS tvert i mot nettopp gjør det (tilbyr gratis vann), så er det en falsk påstand. Som enkelt motbevises med en link fra SAS' egne nettsider.

QED.

Känns nog vettigt att införskaffa sig en sådan inför kommande SAS flygningar. :rolleyes:

bottle-samples.png

(Foto: unitedmyway.ca)

Når man skriver "SAS tilbyr ikke vann ombord" - når SAS tvert i mot nettopp gjør det (tilbyr gratis vann), så er det en falsk påstand. Som enkelt motbevises med en link fra SAS' egne nettsider.

QED.
Har du aldrig hört om "dålig intern kommunikation inom företaget"?
SAS chat säger en sak och SAS kundtjänst säger en annan sak, sedan SAS kabinpersonal säger ytterligare en annan sak.
Detta händer dagligen.

Att inte få ett glas vin till maten utan att betala extra på långdistans är löjligt. SAS måste jämföra sig övriga europeiska bolag. Lägg hellre lilla merkostnaden på biljettpriset.

Att inte få ett glas vin till maten utan att betala extra på långdistans är löjligt. SAS måste jämföra sig övriga europeiska bolag. Lägg hellre lilla merkostnaden på biljettpriset.

Nej det här är en bra satsning, den vanliga människan kollar bara slutpriset och då är det viktigare att skapa en ingenting-ingår-produkt och således kunna slåss med dessa bolag om kunderna :)

Nej det här är en bra satsning, den vanliga människan kollar bara slutpriset och då är det viktigare att skapa en ingenting-ingår-produkt och således kunna slåss med dessa bolag om kunderna :)

Jag håller helt med på AABack2ARNs kommentar i en annan tråd.
För 3500:- kan jag också tycka att det är ok att betala för vinet, kanske till och med för en biljett som kostar 4500:-. Men när biljetten börja närma 6000:-, 9000:- eller i värsta fall 18000:- är det INTE ok att betala för vinet och än mindre att inte få all annan dricka på köpet..!

Den billigaste biljetten med SAS Go som har mindre än 6 dagars frånvaro kostar i storleksordningen 9500:- och E-klass som inte har några krav alls kostar 18000:-

Med andra ord retar SAS upp alla de som betalar dyrt för biljetterna (och har policies som förhindrar resa i annat än ekonomiklass) och riktar i stället in sig på semesterfirarna som inte genererar speciellt mycket pengar för SAS.

P.S. Jag vet att det inte är enbart SAS som har dessa enorma prisskillnader!

http://www.businessclass.se/forum/s...till-foersaeljning-i-sas-go-8.html#post218289

Det är helt okej om biljetten kostar 5.000 SEK men det finns SAS Go som kostar t ex 18.000 SEK.
Tycker ni att det är rimligt att betala för andra drycker mellan maten när man har väl pröjsat så pass mycket?

Jag håller helt med på AABack2ARNs kommentar i en annan tråd.

http://www.businessclass.se/forum/s...till-foersaeljning-i-sas-go-8.html#post218289

Det är helt okej om biljetten kostar 5.000 SEK men det finns SAS Go som kostar t ex 18.000 SEK.
Tycker ni att det är rimligt att betala för andra drycker mellan maten när man har väl pröjsat så pass mycket?

Givetvis måste SAS justera priserna när man plockar bort produkter, vilket jag hoppas och antar att dom kommer göra :)

Toppen