Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

På gårdagens flight ARN-GOT så fick många halvlitersflaskor istället för upphällt vatten i Plus. Några fick dock upphällt, vilket får mig att fundera på om de specifikt bad om flaskvatten?
I övrigt tyckte jag att smoothien var god, men den ersätter inte riktigt en smörgås. Smidigt/mindre smuligt är det ju dock.

CPH-ARN/PLUS inga mackor eller mat för den delen, bara godiset/chips/läsk m.m från Café sortimentet. Alltså en solklar försämring mot tidigare.

ARN-GOT/PLUS samma sak här.

Jag gillade faktiskt mackorna, perfekt att få i sig något innan man kommer hem, fet som man redan är vill man inte börja trycka i sig chips/andra sötsaker bara för att det är "gratis"

Har någon kollat om man kan boka specialmåltid i Plus? Jag skall flyga med familjen till Malta i sommar i Plus, och min fru behöver glutenfri mat. Är det möjligt, eller får hon käka choklad och chips hela resan?

CPH-ARN/PLUS inga mackor eller mat för den delen, bara godiset/chips/läsk m.m från Café sortimentet. Alltså en solklar försämring mot tidigare.

ARN-GOT/PLUS samma sak här.

Jag gillade faktiskt mackorna, perfekt att få i sig något innan man kommer hem, fet som man redan är vill man inte börja trycka i sig chips/andra sötsaker bara för att det är "gratis"

Kan ju hålla med, känns som man tappar i att inte kunna erbjuda något lite matigare....inte alltid man hinner äta innan flighten. men man får väl köpa med sig macka ombord nu då istället.

Flög i onsdags 02 april AGP-CPH-ARN. från AGP fick vi i Plus in en trevlig låda med god kycklingsallad, dessert, hur mycket bröd som helst. Detsamma gällde dricka och godis. Plus var helt fullt på A321, 6 rader. Resan ner till AGP från ARN bjöds det på frukostlåda i Plus, fullt på dessa 9 rader. Lådan var ok men det var inga problem att få mer att äta & dricka. På samtliga legs var det kanon service.

Åkte NRT-CPH i Business och jag märkte inga större skillnader mot tidigare, annat än att champagnen var tillbaka innan push back.

Så här såg det ut på SK4769 OSL-PRG igår.

IMG_20140410_195026.jpg

IMG_20140410_195153.jpg

IMG_20140410_195838.jpg

IMG_20140410_200845.jpg

Toppen