Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Har SAS kvar "Renklämman" nu på någon linje ?
Polarklämma Renkött

Widerøe har på enkelte ruter :)

40423_10150248209410167_7781513_n.jpg

Last edited by a moderator:
Selvfølgelig! Jeg var en anelse spydig og sarkastisk (sorry), da jeg er bedre vant på economy. F.eks. svarer Jespers billeder nogenlunde til hvad QR og TK tilbyder gratis i economy i Europa

Flyger QR inom Europa? Avd. jämföra äpplen och päron. Och ännu en gång. SAS Plus är inte mer än ekonomi. Det verkar vara svårt att förstå.

Ja, det er svært at forstå. PLUS blev jo markedsført som en slags business i og med det var et alternativt til GO (economy)? DOH og IST er i det store billede vel nærmest/næsten Europa? - der er hverken æbler eller pærer....Prøv lige at checke SAS på SKYTRAX: SAS Scandinavian Airlines Customer Reviews and Ratings | SKYTRAX Det ser ilde ud....

Que? Jag har aldrig sett SAS Plus marknadsföras som affärsklass men du får gärna länka till plats där SAS marknadsför Plus som affärsklass. SAS Plus marknadsförs som ekonomiklass med lite extra, i synnerhet på marken.

Jag vet inte om jag kallar Doha Europa. Tror nog att de flesta skriver under på att så inte är fallet. Det är en viss skillnad på att flyga Stockholm-Frankfurt och Stockholm-Doha. Åtminstone i min värld.

Att maten sedan inte ser särskilt aptitlig ut är en annan femma. Men dina jämförelser haltar betänkligt imo.

Que? ......... dina jämförelser haltar betänkligt imo.
OK, Agö - "godt ord igen" som vi siger på dansk! Vi har jo alle stærke følelser for SK og vil gerne at de klarer sig. Hvad er Skandinavien uden SAS....men, jeg lader diskussionen ligge her - håber vi kan tage den verbalt næste gang vi mødes - evt. over en drink i en lounge i CPH - der er jo næsten dit "andet hjem" kan jeg forstå. Hav en søndag (plus-plus) ! :cool:

OK, Agö - "godt ord igen" som vi siger på dansk! Vi har jo alle stærke følelser for SK og vil gerne at de klarer sig. Hvad er Skandinavien uden SAS....men, jeg lader diskussionen ligge her - håber vi kan tage den verbalt næste gang vi mødes - evt. over en drink i en lounge i CPH - der er jo næsten dit "andet hjem" kan jeg forstå. Hav en søndag (plus-plus) ! :cool:

Godt! Nej, gudarna ska veta att jag inte diggar maten hos SAS. Mackorna fann jag oätliga, maten som serverades i boxarna i gamla economy extra var av mkt undermålig kvalitet osv. så det handlar inte om det. Fyra av de fem måltider jag åt i SAS C på interkontinentalt förra året var underkända i mina ögon. Jag har inga problem att kritisera men rätt ska vara rätt, i synnerhet i en diskussion.

För mig är det en grundpelare att framföra ärliga argument i en diskussion, t.ex. att SAS Plus inte är affärsklass och därför ska jämföras med ekonomi/premiumekonomi inom Europa och att Qatar inte ligger i Europa. I princip skulle du då kunna lägga till USA:s östkust som måttstock, det blir en aning missvisande.

Ses på Kastrup!

"Overdrivelse fremmer forståelsen" siger et gammelt dansk ordsprog. Selvfølgelig har du ret - jævnfør Wikipedia: SAS offers two service classes for intra-European flights, an economy class called "SAS Go" and a premium economy class called "SAS Plus". The two-class system was introduced in June 2013, when business class was eliminated from intra-European flights
Min pointe er at PLUS ofte bliver opfattet som slags business, da det jo er den bedste klasse SK tilbyder i Europa. Det eneste alternativ til Economy....

Toppen