Senaste nytt

Vad serveras i SAS Loungen idag?

Det var ett litet tag de serverade Arlaux samtidigt som cavan. Nu är det endast cava igen men vi får väl hoppas det blir ett permanent inslag
Ska nog ses sim extremt temporärt att de slänger fram sånt. Händer ju lite då och då med dryck som normalt finns ombord

Flyger mestadels från CPH och där har de sedan flera år tillbaka alltid bara haft Orrefors Pulse-glasen (när det gäller dricksglas). Såg dock i ARN Business-loungen i april i år att de uteslutande hade de lite mindre Orreforsglasen med SAS loggan på mitten av glasen framtill och Orrefors loggan på baksidan, som SAS har i businessclass på flygen. Märkligt, enligt mitt tyckte, att man tar de bästa glasen och placerar de i den vanliga business-loungen. Dessa glas är oerhört bekväma att dricka ur (enligt min mening). I Gold loungen på ARN var det samma glas som på CPH. På OSL hade de i december 2022 bara noname-glas med tjockt glas. Vad jag kunnat se av bilder på det här forumet så har på OSL numera de mindre dricksglasen, och på ARN har de övergått till de större Orrefors glasen i business loungen. På GOT så är det samma som på CPH.

Det är alltså bara på OSL som de f.n. har de mindre Orrefors-glasen med SAS loggan framtill och då i båda loungerna, samma som de har på flygen. Jag undrar om någon har koll på om det stämmer?

När det gäller servetter så är det vad jag vet bara på CPH, både i Business och Gold-loungen, som de har samma servetter som på flygplanen, i samtliga övriga lounger så är det istället tunnare vita servetter som erbjuds. Stämmer det?

Passerade guldloungen på Kastrup i lördags och en dryg vecka innan dess. I lördags serverades "make your own beef burger". Ingen höjdare direkt.

Vad som definitivt är värre är städningen... Helt vidrigt smutsigt på golv och riktigt äckliga toaletter. Fåtöljerna i inre delen är dessutom riktigt nedsuttna nu. Känns riktigt deppigt.

Ska resa med barn för första gången imorgon bitti och undrar om någon vet om det finns mikro i guldloungen för värmning av barnmat..? Gäller Arlanda.

Andra tips för resa med 10-månaders?

OT av högsta grad
Jag kom från CPH till ARN igår gick upp till SAS guldloungen som man besöka efter resa med SAS som EPD, skulle kolla sista 30 minuter av matchen Sverige-Spanien, det visade matchen på TV:n, vägen runt TV:n var klädd med svenska flaggor, personalen gick omkring i landslagströjor, ena sidan av buffen hade två sorters sill, ost, röktskinka, ägg och kaviar, jag har nog glömt något, som avslutning kunde man ta vaniljglass med kola eller jordgubbssylt, mycket trevlig arrangemang, SAS kunde inte påverka matchresultatet tyvärr!

OT av högsta grad
Jag kom från CPH till ARN igår gick upp till SAS guldloungen som man besöka efter resa med SAS som EPD, skulle kolla sista 30 minuter av matchen Sverige-Spanien, det visade matchen på TV:n, vägen runt TV:n var klädd med svenska flaggor, personalen gick omkring i landslagströjor, ena sidan av buffen hade två sorters sill, ost, röktskinka, ägg och kaviar, jag har nog glömt något, som avslutning kunde man ta vaniljglass med kola eller jordgubbssylt, mycket trevlig arrangemang, SAS kunde inte påverka matchresultatet tyvärr!
Vi kikade Norge-Sverige i Nations League i Oslo's Guldlounge, det var då inga lusekoftor eller lumpe runt någon tv då...
Sverige kan bättre alltså, 1-0 till oss!

Toppen