Senaste nytt

Vad serveras i SAS Loungen idag?

Rickard_O

Medlem
Vid 13 tiden tar det fram mat (vet inte om det även är på söndagar)
Jag upplever att det nästan jämt är pasta av något slag i lördags var det pastagratäng har vid något tillfälle vari kyckling, dessvärre har man inte fiskefrikadeller som kan avnjutas på CPH vid vissa gastronomiska tillfällen, men på torsdagar servera ARN SAS guld loungen den mycket populära korven,
@Edvin man skall lyssna på far

Det är sällan jag flyger på torsdagar så jag får sällan någon korv, men har ett trevligt minne av att första gången jag flög SAS plus och kanske första gången jag besökte SAS business lounge på Arlanda så var jag väldigt exalterad över att det serverades varmkorv med bröd i loungen.
Tänkte att det borde varit på en torsdag jag flög då det var en lång weekend i Prag, och det stämde!

Annan kuriosa från resan va att vi satt på 1A och 1B jag och min sambo, på 1C satt troligen den mest flygrädda kvinna jag stött på i mitt liv, dum som jag var erbjöd jag henne att hålla min hand under starten, va inte många ben kvar i den sen!

1695303162181.png
 

mha321

Medlem
Orelaterat till det direkt men visst är det lite sas över tanken bakom ordningen på korven åtminstone i Göteborg. Visserligen är det outsourcad lounge men ändå. Antingen först korv sedan senap/ketchup och sist bröd. Eller åt andra hållet. Men inget av dem är direkt genomtänkt för effektivitet.

Eller iofs, det kanske är så personalen ska ha något att skratta åt lite frampå eftermiddagen...
 

jumbooze

Medlem
Idag bara vegetariskt på CPH guld lounge( det står en skylt om leverpastej men den lyser med sin frånvaro), var ett tag sedan jag var här men detta är dåligt utbud… förr har jag iaf räknat med något animaliskt protein, nåja får käka i senator lounge senare

Efter 40 minuter så dök pastej upp…

Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:
Toppen