Senaste nytt

Vad serveras i SAS Loungen idag?

JNH

Medlem
Vad serveras på Arlanda idag? Svar inom 30 minuter…
Eller gärna tidigare om nån annan är där redan.

Tomat/basilikasoppa, passerad fisksoppa, chili con carne?(böngryta?), morot/rotfruktsblandning, sallad och diverse annat.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Datapunkt från Guld på Arlanda 3 mars 14.10: Mjukglassen är borta och kommer ej tillbaka. Detta enligt personal.

Sa de något om varför? Att det är mycket underhållsarbete kan ju knappast ha kommit som en extrem överraskning, det borde de ju ha vetat innan. Man undrar ju var maskinen kom från, fanns det redan en sådan någonstans på Arlanda som de kunde låna, eller hur kom de annars på att de skulle ha gästbesök av en glassmaskin (mitt i vintern)?

Jag har ju länge tyckt att de borde göra en liten utbyggnad av guldloungen och bygga en terass på taket som är rakt utanför loungen vid "vilstolarna".
Tänk er en fin svensk sommardag med en terass där och glass som serveras i loungen - det skulle helt klart skicka upp loungen till en av de bättre i Europa.
 

Tomas E

Medlem
Sa de något om varför? Att det är mycket underhållsarbete kan ju knappast ha kommit som en extrem överraskning, det borde de ju ha vetat innan. Man undrar ju var maskinen kom från, fanns det redan en sådan någonstans på Arlanda som de kunde låna, eller hur kom de annars på att de skulle ha gästbesök av en glassmaskin (mitt i vintern)?
Mjukglassmaskiner går att hyra, så de kanske bara ville prova på. Off-season kan jag tänka mig att man har ganska stark förhandlingsposition mot uthyrarna när man pratar pris.
Jag har ju länge tyckt att de borde göra en liten utbyggnad av guldloungen och bygga en terass på taket som är rakt utanför loungen vid "vilstolarna".
Tänk er en fin svensk sommardag med en terass där och glass som serveras i loungen - det skulle helt klart skicka upp loungen till en av de bättre i Europa.
Plus färska jordgubbar spetsade med Hallands fläder? ;)
 

Brandten

Medlem
Ah kl15 i loungen CPH
76a450d7be9a6e4a2775fa9287214a76.jpg
 

Tomas E

Medlem
CPH gold lounge har findricka idag
Det var som f-n! Varför kan man undra? Har de bytt, eller ska byta, champagne på business long haul och skickar ut restposten av Arlaux i loungen istället för cavan? Eller har någon bara plockat fel låda från lagret? För jag kan knappast tro att SAS har tänkt att permanent uppgradera till champagne i loungen.
 
Toppen