Senaste nytt

Vad serveras i SAS Loungen idag?

fcx

Medlem
Väcker en gammal tråd för en notering. Idag serveras, inte helt ovanligt, fisk frikadeller med remoulad i gold på cph. On man får tag i dem när de just ställt ut en ny panna så det är varmt så är de väl helt ok.

Men anledningen att notera just idag:

Bonuspoäng till den amerikan som hämtade en sådan där sopp-skål, slevade den full med remoulad, tog en sked och gick och satte sig.

Jag undrar om han visste vad det var... Tyvärr hade jag min plats borta i andra änden så jag kände inte att jag kunde ställa mig framför och stirra ut honom för att se reaktionen...
Fiskfrikadellerna har ju inte funnits på minst 5-6 år CPH. Till @011430121s förtret och alla andras glädje.
 

JAM(1)777

Medlem
Mjukglass Gold Lounge ARN-T5 och korv också, vilken jäkla torsdag, SAS går bra nu :)
 

Attachments

  • 46D43E8C-6AA6-4620-9B35-B769EF3F0BFA.jpeg
    46D43E8C-6AA6-4620-9B35-B769EF3F0BFA.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 187

Rickard_O

Medlem
Inte ens McDonalds får ju pli på underhåll på mjukglassmaskinerna.. ;)
Det där är väl en marknadsföringsgrej dom har för sig, har ju varit snack om det där i decennier.
IKEA får ju sina att funka uppenbarligen, så har svårt att tro att det skulle va svårt att tillverka maskiner som kyler pulver och vatten :)
 

Jannes

Medlem
Det där är väl en marknadsföringsgrej dom har för sig, har ju varit snack om det där i decennier.
IKEA får ju sina att funka uppenbarligen, så har svårt att tro att det skulle va svårt att tillverka maskiner som kyler pulver och vatten :)
Jag hade fått för mig att "den är trasig" är bara ett svepskäl man använder när maskinen rengörs, vilket är något som måste göras varje dag. Tyvärr är processen ganska lång, och vill man undvika frågor som "är rengöringen klar snart?" och "hur länge tar det?" och andra klagomål på personalen, så säger man att den är trasig och därmed kan de anställda i restaurangen inte göra något åt saken ("så sluta klaga på mig, ta en äppelpaj istället?").
Att McD's sedan tagit lyra på bollen och gör lite kul meme-PR med saken är dock helt trovärdigt.

On-topic, jag tycker det hade varit lite extra glassigt (ja ja) med den där, är ju lite samma känsla av jippo som en popcorn-maskin eller sockervadd. Nåt som får upplevelsen att sticka ut lite grann. Sen får jag ta med eget Hockey-pulver, men det är en liten kostnad.
 

Rickard_O

Medlem
Jag hade fått för mig att "den är trasig" är bara ett svepskäl man använder när maskinen rengörs, vilket är något som måste göras varje dag. Tyvärr är processen ganska lång, och vill man undvika frågor som "är rengöringen klar snart?" och "hur länge tar det?" och andra klagomål på personalen, så säger man att den är trasig och därmed kan de anställda i restaurangen inte göra något åt saken ("så sluta klaga på mig, ta en äppelpaj istället?").
Att McD's sedan tagit lyra på bollen och gör lite kul meme-PR med saken är dock helt trovärdigt.

On-topic, jag tycker det hade varit lite extra glassigt (ja ja) med den där, är ju lite samma känsla av jippo som en popcorn-maskin eller sockervadd. Nåt som får upplevelsen att sticka ut lite grann. Sen får jag ta med eget Hockey-pulver, men det är en liten kostnad.
Verkar råda olika meningar kring hur ofta dom ska rengöras.
Men visst kan det ligga något i det också, tror dock inte det har skadat deras varumärke iaf :)
1676641186247.png

Min korta karriär på McDonalds när jag va 12-14år bestod enbart i att klä ut mig till någon av karaktärerna på olika temadagar på nöjesparker runt om i Sverige, men kan nog kontakta någon som har bättre koll om vi verkligen vill veta :D
 
Toppen