Ett halvår efter registrering, men passar ändå på att skriva här! Kändes som ett lämpligt tillfälle eftersom jag precis bokat min första resa för "resandets skull", för att klara av SAS Bonus challenge.
30 år, bor i Stockholm, och jobbar som konsult inom kärnkraftsäkerhet. För stunden går arbetsdagarna åt till granskningsuppdrag av säkerhetsredovisningar/säkerhetsanalyser, och även om jag mestadels sitter i Stockholm så blir det regelbundna besök till både Forsmark och Oskarshamn.
Min (flyg)reseprofil är därmed något sparsam - Det finns inga smidiga flygförbindelser till berörda kärnkraftverk (Har fel arbetsgivare för att ta regeringsplanet BMA-ARN, och BMA/ARN-KLR är inte optimalt tidsmässigt), men jag är Kung av Hertz... Privat är det till stor del är en budgetfråga eftersom kombinationen bolån och studerande sambo är helt enkelt inte den mest gynnsamma.
Jag har lyckats fixa EBG och förhoppningen är att kunna behålla det genom taktiskt planerande och utnyttjande av detta forum. Härifrån har jag även lärt mig ett och annat om poängsamlandets ädla konst, och även skapat ett vagt mål om guldkantade bonusresor framöver. Vägen dit bjuder i närtid på min första resa där jag aldrig kommer lämna flygplatsen, och till min förvåning lyckades jag även få med sambon på denna resa.
Under 2015 hann jag med en hel del "första gången", såsom fast track, lounger, prioboarding samt svit med utomhusbadkar i Tokyo till fyndpriser. Guldloungepremiären sammanföll mycket lämpligt med SAS invigningsfest för HKG-linjen (jag åkte dock till NRT) - mycket trevligt att få ett champagneglas i handen innan jag knappt hade kommit in!
Under 2016 fortsätter jakten på bonuspoängsbufferten till lyxig bonusresa, jakten på 2-4-1 får dock vänta till 2017...