Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Efter att det tagit ett par år från jag började läsa här tills jag faktiskt registrerade ett konto tänkte jag att det inte ska ta fullt lika lång tid innan jag presenterar mig själv!

27 år gammal, jobbar med processutveckling på den Europeiska delen av ett internationellt företag. Baserad i Stockholm men det blir ett par resor till London i månaden för att jobba på det kontoret. EBG sedan dryga året tillbaka tack vare en vän som var glad över sällskap på en MR, försöker tjäna ihop till mitt eget den här perioden. Flyger mest ekonomi på grund av jobbets regler och suckar alltid missnöjt för att jag måste använda jobbets resebyrå istället för att boka mina biljetter själv.

Har länge varit fascinerad kring logistiken kring flyg och flygplatser, att dessutom kunna nörda ner sig bland olika bonusprogram och erbjudanden förgyller dagarna. Privat blir det 5-10 resor per år, ofta weekends och inom Europa men siktar på att börja bege mig längre bort.
Välkommen!

Behöver väl inte presentera mig, men kan informera om ett byte av jobb:
Tror jag med svensk titel är marknadsansvarig, men är inte alldeles säker (Chief Marketing Executive ).
Arbetar på ett internationellt bolag som hjälper företag att optimera patentportfolios o ta strategiska affärsbeslut utifrån just immaterialrättsliga underlag (alla har givetvis inte samma behov).

Förutom ett massa flackande på SJ o SL blir det resor inom norden, Tyskland och Schweiz, samt enstaka gånger annat.

Finns möjligheter till mer kringflackande, men ur familjesynpunkt räcker detta mer än väl; vill gärna spendera helgerna på hemmaplan.

Dessa omständigheter gör att det inte längre blir samma resandeutsvävningar som förr, o därmed har mitt engagemang/bidrag till BC.se avtagit :)
Jag läser fortfarande mellan varven :)

Tror jag med svensk titel är marknadsansvarig, men är inte alldeles säker (Chief Marketing Executive ).
Arbetar på ett internationellt bolag som hjälper företag att optimera patentportfolios o ta strategiska affärsbeslut utifrån just immaterialrättsliga underlag (alla har givetvis inte samma behov).

Förutom ett massa flackande på SJ o SL blir det resor inom norden, Tyskland och Schweiz, samt enstaka gånger annat.

Finns möjligheter till mer kringflackande, men ur familjesynpunkt räcker detta mer än väl; vill gärna spendera helgerna på hemmaplan.

Dessa omständigheter gör att det inte längre blir samma resandeutsvävningar som förr, o därmed har mitt engagemang/bidrag till BC.se avtagit :)
Kul! Har du flyttat till Stockholm också?

Kul! Har du flyttat till Stockholm också?

Tack!!
Tyvärr bedriver tjejen Psykologisk forskning i Örebro hela detta år, så flytt blir omöjlig.
Har iofs 1h20min dörr till dörr ändå, så borde inte klaga :)
Händer också att jag har jobb på andra orter o kan åka direkt dit (eller flygplatsen).

Det blir nog läge att omvärdera beslutet om ett år, även om Stockholm inte är en personlig favorit :)

Tack!!
Tyvärr bedriver tjejen Psykologisk forskning i Örebro hela detta år, så flytt blir omöjlig.
Har iofs 1h20min dörr till dörr ändå, så borde inte klaga :)
Händer också att jag har jobb på andra orter o kan åka direkt dit (eller flygplatsen).

Det blir nog läge att omvärdera beslutet om ett år, även om Stockholm inte är en personlig favorit :)
All lycka på nya jobbet!!!!

Har innan detta första inlägg, som många andra nya, läst en hel del under en ganska lång tid på BC och lärt mig en hel del.

Bor i Stockholm och jobbar som konsult med skattefrågor. "Tyvärr" är kunderna oftast baserade i Stockholmsregionen så det blir inte så mycket resor i jobbet. Försöker hinna och ha råd med så mycket privat resande vi kan.

Historiskt sett i forumhänseende är jag ingen inläggsproducerande person, men vi får se hur det blir nu.

Är EBG silver på väg mot guld. Har en ganska bra slant med EB poäng så det börjar bli dags för att skaffa en 2-4-1. Jag blir gärna värvad till ett AMEX Premium.

Grattis.
Och borde inte CME vara samma sak som CMO (hade faktiskt genomgång idag med en kollega över alla nya fina titlar) ?
Marknadschef eller marknadsdirektör. Ta du direktörstiteln. Brukar ge mera respons utomlands :p

Grattis.
Och borde inte CME vara samma sak som CMO (hade faktiskt genomgång idag med en kollega över alla nya fina titlar) ?
Marknadschef eller marknadsdirektör. Ta du direktörstiteln. Brukar ge mera respons utomlands :p

Tack!
Jo, så kan det nog vara :) Fick även de förslagen av andra i styrelsen, men jag har hittills valt att köra med en något mer modest titel. Lite rädd att det annars ska repellera vissa målgrupper, även om ABB- chefer o gubbar i Tyskland ibland är lite titelsjuka.

Ska dock fundera på förkortningen CMO istället. Ändå sällan jag behöver kasta min titel i ansiktet på folk. :p

Toppen