Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

25-år, Borås. Har sadlat om från några år på Swedbank till att starta eget bolag där vi säljer diamanter, vigsel- samt förlovningsringar online, hojta till om ni skall fria grabbar ;) Trivs fantastiskt bra med att vara egen även ifall det är overkligt mycket jobb.

Reser så mycket jag kan på fritiden och blir en några mässor per år via jobbet. Är duktigare på att tjäna poäng via kreditkorten än genom att flyga men skall väl snart bränna av alla poäng på någon resa långt bort i förstaklass med LH eller dylikt. Har hunnit få ihop snart 200 000 poäng via alla kampanjer på kreditkort osv genom bara att hänga här så är overkligt nöjd över det. Ingen speciell status på något bolag, når väl utan problem EBS i år men inget annat tyvärr!

Privat är största intresset klockor som ofta går hand i hand med mitt arbete vilket är kul!

29 år, kapten till sjöss. Blir inte så många resor i tjänsten (längre) eftersom att jag numera är "stationerad" på svenska båtar i svenska vatten.
Blir ca 1-2 longhaul resor per år, då i business. 2-3 shorthaul. Än så länge bara i Economy!

Har i början av året skaffat SAS Amex, MC och DINERS och ligger nu farligt nära 150 000 kr gränsen på AMEX. Har slutat att handla på det ett tag framöver så att jag inte kommer upp för fort.

Följer forumet frekvent där man får en hel del tips och idéer! Mina EB-poäng uppgår just nu till 83 000 varav 6000 är flygpoäng.

Förra gången jag skrev i den här tråden så bodde jag i Helsingborg. Det gör jag inte längre, utan i Brisbane sedan september 2012. Arbetar fortfarande som läkare (halvtid) Royal Brisbane & Women's Hospital och forskare (halvtid) University of Queensland. Flyger ekonomi inom Australien, vilket ger mina kollegor rysningar, och för det mesta business på longhaul (är entitled till business enligt mitt kontrakt). Inrikes oftast Qantas men om tidtabellen är fördelaktig så blir det Virgin Australia. Pendlar privat till Köpenhamn ca 4 ggr per år och har utnyttjat USDM poäng varje gång för resa i den spetsiga delen av flygplanet. Det har blivit mycket TG och SQ. Det hade inte gått utan BC medlemmarnas kunnande! Flygandet här nere antar ett annat perspektiv. För att komma ut ur landet, Nya Zealand undantaget måste man flyga 7,5 timme. Förra året tillbringade jag 14 dgr, 20 h inuti en metalltub.
Är Qantas Gold och Etihad Gold på matchning, samt har en del poäng på Emirates. Hotellen är en salig röra.

Kanske också skall göra en liten uppdatering. Har bytt akademi till staden vid Vätterns sydspets, fick ett erbjudande jag inte kunde motstå. Innebär pendling med Västtrafiks tåg åtminstone tre dagar per vecka, har hittills funka bra, peppar, peppar. Men som jag säger så är det på behörigt avstånd från tågkaosskapande Göteborg och Stockholm. Som medveten resenär har jag även upptäckt en morgonavgång som har en fd 1:a-klassavdelning med en 2+2 konfig istället för 2+3:eek:

30 år från Malmö, bor i Melbourne där jag arbetar med reklam, framför allt på nätet. Flyger inte mycket inom AU förutom för positioneringflyg. Gjorde väl 3 t/r-resor till Sydney i tjänsten förra året.

Gör som ACervin härovan ett antal returresor på kängururutten årligen. Blev 3 förra året och ser ut att bli lika många i år. Detta har gett mig Gold hos Virgin Australia samt Gold hos Emirates via matching (ger lounge access hos Qantas inom Australien).

Närmar mig 50, bor utanför Beijing och jobbar för ett större svenskt företag. Har tidigare bott/ jobbat i Shanghai, Jakarta, Bangkok men har fastnat för Kina (totalt 6 år nu). Reser framförallt till Sverige och USA och har på 8 månader samlat ihop till EBD. Reser enbart i economy och då jag är 1.99 lång är resandet inte förenat med så mycket njutning. Använder bonuspoäng till en enda sak; uppgradering....

Som trådstartare borde jag kanske ha uppdaterat när jag bytte jobb för 2 år sen men fokus har legat nån annastans...:p I vilket fall, snart 37, bor kvar i skärgården men bytt arbetsgivare från en global aktör inom Business Travel till ett mindre företag som är underleverantör till samma bransch. Reser frekvent inom Norden, siktar på EBD inom kort.

Jag är 40+ och arbetar inom ekonomi och IT. Har bland annat ett IT-företag på Sri Lanka så dit går de flesta av mina long-haul. Reser 3-4 gånger per år med familjen som består av fru och två barn 8-10 år. Har varit intresserad av resor och flyg under många år och BC är helt klart en värdefull källa till information.

Kör också en uppdatering.

Har ett långt förflutet inom transportbranschen som egenföretagare men har nu lagt undan
den verksamheten tills lönsamheten kommer upp i acceptabla nivåer!

Har nu sadlat om till lite mer högteknologi och är idag ensam om att erbjuda Nano Coating
utrustning till den skandinaviska marknaden. Vi gör elektroniska produkter extremt
vattenavvisande (Hydrofobiska) T.ex. så kan era ipad´s eller mobiltelefoner tåla att bli blöta! Liqwise

Reser mest privat 2-3 long-haul/år samt 3-4 Europa resor/år. Kan bli mycket mer framöver då
våra leverantörer finns både österut och västerut.

Mitt namn är Magnus, är 34 år gammal och bor i Stockholm ett par hundra meter från Arlanda Express.
För 10 år sedan flyttade jag till Stockholm från Skåne. Innan dess bodde jag i Delft, Nederländerna under ett antal år, där jag jobbade för en svensk möbeltillverkare :)
Precis som Christer ovan har jag ingen direkt utbildning men har haft 2 st traineeprogram, ett inom projektledning och ett annat inom IT-infrastruktur.
Idag jobbar jag med mjukvara på EMEA (Europe, Middle East & Africa) nivå hos ett känt globalt IT-företag.
Har möjlighet att resa i stort sett hur mycket jag vill, dock har vi en policy på economy biljetter..
Under min uppväxt har jag haft förmånen att ha rest mycket runtom i världen.
Det var vid ca 8års ålder jag fick upp ögonen för resandet och blev nyfiken på flygplan och teknik, tackar Lufthansa för det!
Än idag har jag kvar min leksak från Lufthansa som visar ett flygplan, hangar, teknisk spec på plan osv.

Då jag är singel har jag möjlighet att resa i stort sett alltid och älskar att vara spontan.
Ett krav då jag reser är bra kvalité och att jag skapar minnen för livet.
Gillar att äta och dricka gott på de destinationer jag besöker.
En sida som kan uppfattas som negativt är att jag ibland går "bananas" när jag blir uttråkad, bokar resor till höger och vänster bara för jag är uttråkad :) i detta forum ses väl det som något positivt? :)

Mitt mål på BC är att ge tillbaka till andra användare av mina erfarenheter, minnen och kunskap på de platser i världen jag besöker.
Har i stort sett gjort 3st recensioner men det är bara början, ni får gärna komma med förslag på vad ni vill se så är jag beredd på testa om det är något intressant som faller i smaken!

Spelar golf och åker skidor och kommer vara med på min första BC-träff den 24:e juli i Stockholm 2014 och hoppas att träffa personer med liknande intressen.

Uppgradering, fick vid årsskiftet en uppgradering på tjänsten.
Sitter nu som Teknisk säljdirektör på samma bolag och samma område bara att man nu har full P&L ansvar över EMEA.

Mvh
Magnus

Last edited:
Toppen