Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Man blir ju inte lita avis på vissas jobb i det här forumet, själv så är jag bara en enkel sändningstekniker på ett stort mediabolag i Sverige, inte konstigt att man inte kan komma upp i de fina statusnivåerna när det krävs flygande för 100k/år och aldrig reser i jobbet. Jag tror jag behöver ett nytt jobb så att man kan få uppleva det fina livet med att flyga runt. :)

Jag har läst här på BC ett tag men upptäckte denna tråd först nu så jag tar det som ett tecken att presentera sig. Är 40+ eller 50- hur man nu ser på det. Jag har alltid rest mycket privat och de senaste 10 åren även i mitt arbete. Då jag jobbar med säkerhet har arbetet mest tagit mig till Afrika och Mellan Östern. Har min bas i Stockholm men befinner mig för tillfället och lite oväntat i DRC.
Efter att ha följt forumet ett tag inser jag ju att mitt resande har, ur ett BC perspektiv, varit väldigt ostrukturerat, ganska ofta beroende på att jag är i händerna på våra kunders resebeställare. Men, det är väl aldrig försent att lära en gammal hund att sitta...eller hur det nu var...
Min stora intresse är som ni kanske kan gissa dykning och då särskilt I varma vatten.
Ser fram mot manga tips och lärdomar och ska försöka komma ihåg att bidra med några recensioner av konstiga lounger och obskyra flygbolag i den mån jag hinner och har tillgång till tillräckligt bra internet.

Jag har läst här på BC ett tag men upptäckte denna tråd först nu så jag tar det som ett tecken att presentera sig. Är 40+ eller 50- hur man nu ser på det. Jag har alltid rest mycket privat och de senaste 10 åren även i mitt arbete. Då jag jobbar med säkerhet har arbetet mest tagit mig till Afrika och Mellan Östern. Har min bas i Stockholm men befinner mig för tillfället och lite oväntat i DRC.
Efter att ha följt forumet ett tag inser jag ju att mitt resande har, ur ett BC perspektiv, varit väldigt ostrukturerat, ganska ofta beroende på att jag är i händerna på våra kunders resebeställare. Men, det är väl aldrig försent att lära en gammal hund att sitta...eller hur det nu var...
Min stora intresse är som ni kanske kan gissa dykning och då särskilt I varma vatten.
Ser fram mot manga tips och lärdomar och ska försöka komma ihåg att bidra med några recensioner av konstiga lounger och obskyra flygbolag i den mån jag hinner och har tillgång till tillräckligt bra internet.

Får man fråga vad för form av säkerhet du sysslar med? Cpt? Eller mer åt det administrativa hållet?

Liten uppdatering, Matsson med hustru 50plus börjar trappa ner och sälja svårt arbetsintensiva verksamheter. Kan bli 7-8 resor istället för 3-4. per år.
Vill gärna citera en tidigare talare och extremt god recensionsskrivare:
"Flyg alltid första klass annars göra dina arvingar detta !"
Hoppas kunna testa de flesta bolag under de närmaste åren.
Följer med entusiasm all deals som Herr Doktorn uppbringar!

48 år med 20 års resande i bagaget. I snitt har det blivit mellan 12-16 longhauls per år med en 3-5 shorts.
Jobbar som MIB (Men In Black) vilket innebär att jag sysslar med problemlösning inom olika områden och industrier. Det kan vara allt från en riskanalys hos FOA till att lösa ett yield problem i en fabrik någonstans på Tellus.

Det här var ju en kul tråd att lära känna alla andra BC:re på! Så here goes!

James, 31 år och bosatt i centrala Stockholm. Arbetar som konsult inom Hotell- & restaurang med landets gränser som arbetsområde, sedan 4 år tillbaka. Varierar arbete med diverse studier vid olika tillfällen. Mitt arbete tillåter mig stora friheter där jag i mångt själv kan bestämma hur mina dagar och mitt liv ska se ut. Vilket är underbart då det ger mig möjligheten att syssla med det jag främst tycker om, nämligen resande.

Blir inga flygmil genom arbete, firmabilen tar hand om det eller SJ om så vill. Allt flygande och resande sker på egen hand och ur egen ficka. Skulle väl säga att jag gör ungefär 10-15 resor om året varav 2-4 blir long haul. Mina närmaste skulle nog definiera mig med oförstående som smått knäpp med alla spontana weekends och semestrar som bokas. En typisk hemmakväll en ledig dag ser ut som att sambon sitter i vardagsrummet medan jag sitter vid datorn och hittar oetmotståndliga deals ut i världen och råkar dra AMEX kortet lite väl snabbt.

Älskar resande och i synnerhet flygande som för mig alltid är en del av hela upplevelsen. Så här har det sett ut i något år nu...(BC diagnos kanske?)

48 år med 20 års resande i bagaget. I snitt har det blivit mellan 12-16 longhauls per år med en 3-5 shorts.
Jobbar som MIB (Men In Black) vilket innebär att jag sysslar med problemlösning inom olika områden och industrier. Det kan vara allt från en riskanalys hos FOA till att lösa ett yield problem i en fabrik någonstans på Tellus.

Det där låter spännande! Hoppas du dyker upp på något event eller träff och kan berätta lite mer om vad du faktiskt gör.

Toppen