Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Nyligen fyllda 29 år, tidigare jobbat i en av de större bankerna, driver idag ett företag inom kapitalrådgivning som jag grundat med 2 andra, där vi fokuserar på trygga placeringar.
Reser mest privat ännu så länge, och försöker i första hand då boka Star Alliance. Reser i blandade klasser, har hittills provat på Business Class på Lufthansa, Austrian, SAS och Varig(!). Det sistnämnda bolaget är jag inte förvånad att det inte finns kvar. Flygvärdinnor som går i mittgången under acceleration på startbanan var definitivt en unik upplevelse...

Privat är intressena ekonomi och sparande (förstås) och livets goda i form av vin, god mat - både hemma och ute - och lagrad rom! Spelar en del golf och åker mer än gärna skidor.

Tack för ett bra forum!

Hej!

Har som så många andra under lång tid läst här utan att vara medlem, men nu är det dags.

Jag är 21 år, går sista året på universitetet och gör mitt examensarbete på ett konsultföretag i Göteborg. Jag följer flygbranschen med stort intresse, och har även arbetat inom den. Efter studierna hade drömscenariot varit att få ett arbete där jag kan resa långt, mycket och långt fram i kabinen ;)

Vi hörs på forumet!

Hej!

Har som så många andra under lång tid läst här utan att vara medlem, men nu är det dags.

Jag är 21 år, går sista året på universitetet och gör mitt examensarbete på ett konsultföretag i Göteborg. Jag följer flygbranschen med stort intresse, och har även arbetat inom den. Efter studierna hade drömscenariot varit att få ett arbete där jag kan resa långt, mycket och långt fram i kabinen ;)

Vi hörs på forumet!

Eller på någon av göteborgsträffarna ;)
Info om nästa träff finner du här
http://www.businessclass.se/forum/b...gstraeff-4-2014-torsdag-24-april-kl-18-a.html

Är 32 och en färsking vad det gäller att resa smart, bonuspoäng och hela den biten.
Bor i Malmö, jobbar i Köpenhamn inom IT. Börjar bli en hel del resor i tjänsten, både in- och utrikes, så varför inte optimera! :)
Kommer i stort sett alltid utgå från CPH då det helt enkelt är smidigare än att ta sig ut till MMX.

I övrigt sitter jag på ett gigantiskt klockintresse och är en medgrundare av Klocksnack (som jag sett diskuterats här på BC innan). Hoppas att jag kan få ta del av andras erfarenheter och självklart även bidra själv. :)

Hej!
Fyller 30 i år.
Arbetar som läkare inom en kirurgisk specialitet vid ett stort svenskt sjukhus.
Älskar att resa. Åker på mkt kurser samt möten vilket gör att jag får ihop en del poäng. Den alltmer växande högen av komptimmar används främst för ledighet och resa vid möjlighet.

Tusen tack för ett bra forum!

Bytt arbetsform (inte arbetsområde). Jobbar numera som konsult inom marknadsföring, men det händer ganska ofta att jag arbetar med annat . Har hållit föreläsningar, agerat teknisk översättare och även arbetat som tolk....

Denna vecka har jag tolkat för en italiensk delegation som vill inleda samarbeten (med företag xxxxx). Middag på slottet o stadshuset samma vecka - jobbigt! ;).

Ofta jobbar jag 50h+ / vecka, men lika ofta är jag ledig en heldag som kompensation. Lediga måndagar är inte så dumt om man vill resa privat :) .

Att lönen som konsult är trevligare har givetvis bidragit till bytet, men det är främst skönt med en lite friare roll :) .

47 år, konsult på ett stort amerikanskt it-bolag. Baserad i Göteborg men har veckopendlat i några år till Stockholm. Reser gärna på fritiden till min frus stora förtret, hon tycker vi har grejer att göra hemma :) EBG i 5 år, nu EBD.
Har utvecklat ett stort ölintresse dom senaste åren och åker gärna till USA för att besöka olika bryggerier

40-åring i Berlin. Jobbar mest med (väldigt) teknisk översättning från diverse språk och tillhörande kringjobb, ingen chef, inga anställda, bara trevliga kollegor, snittar väl 30 timmar i veckan men det kan variera från 20 till 50. Det finns hur mycket jobb som helst om man vill, men livskvalitet framför allt :)

Bästa med att vara sin egen när det gäller jobbresor är att man kan välja mässor eller kundbesök eller kurser rätt fritt, dvs gärna sådana som finns på någon trevlig plats man ändå tänkt åka till.

Pysslat med detta i uppåt 10 år nu, trivs himmelskt bra.

Toppen