Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

37-årig IT-arkitekt från Uppsala. Jobbade tidigare för Högkvarteret i Försvarsmakten, där det blev en rätt stor mängd resor. Mycket möten med EU och NATO, så Bryssel var lite av en standarddestination. Men har väl även fått smaka på mer exotiska destinationer, så som Afghanistan och några USA-resor. Resepolicyn var tyvärr bara economy, så någon hysterisk mängd poäng blev det aldrig - trots många resor.

Arbetar nu som konsult i försvarsindustrin. Blir fortfarande lite resor i form av konferenser och andra möten inom industrin. Men i.o.m. att jag är ganska nybliven pappa så passar det faktiskt mitt liv ganska bra (även om jag nästan alltid längtar efter att få sätta mig på ett flyg någonstans).

Privat reser jag gärna till Italien. Ett år utan 1-2 trippar till Milano och Rom är ett bortkastat år. Blir även lite weekends på andra platser i Europa. Paris är planerat med vännerna nu över nyår.

Flyger i princip bara SAS. Men nu efter jag har hittat det här forumet så börjar man ju få spännande idéer :D Ser fram emot att få göra min första tripp i First någon gång under 2014 (varför inte en liten tripp till Hong Kong kanske?). Så jag har reggat mig för USDM - och letar naturligtvis efter reflexvästar ;)

26 år, jobbar som spelansvarig på en ICA butik i lilla Robertsfors 6 mil norr om Umeå!
Lärde mig att uppskatta resandet redan från tidig ålder.
Drog en jorden runt resa -08 som nog aldrig tar slut. Drygt 55 länder har besökts sedan dess och nu blir det 8-10 resor per år samtidigt som jag jobbar ca 150 % när jag är hemma.
EBS sedan -10 och blir EBG efter nyår!

Kul att ha en kollega inom ICA här på forumet! Välkommen Bjornc och grattis till EBG i förskott! :)

Man ca 35. Tidigare konsult och säljare inom ERP som sadlat om och numera är småföretagare inom teknik för schaktfri rörförnyelse/rörinspektion. Vi jobbar både med trading och med egen utveckling. Våra tradingpartners ligger företrädesvis i DACH och USA men egen produktion ligger bl.a. i Kina och Sverige.

Det blir alltså en blandning av intra-EU samt longhaul. All longhaul sker regelmässigt i C och intra-EU oftast i Y om inte specifika skäl föreligger.

Last edited:
Man, 28 år arbetar som koncernredovisningschef på ett svenskt modeföretag baserad i Stockholm. Flyger mycket på CDG, CPH, OSL, EWR, LHR, NRT, SYD och MMX. Reser runt till lokala accounting teams och följer upp deras arbete. Cirka 80 resdagar om året.

EBG

Last edited:
Kanske ska uppdatera jag med:
Jag arbetar numera med att bygga kompletta, lättopererade, marknadsanalysverktyg för företag med mellan 10-100 anställda. Är anställd genom ett Stockholmsbolag som är dedikerade just marknadsföringsstjänster. Ägarna äger flertalet bolag i Sverige o Schweiz, om det hjälper för att lista ut var jag jobbar.

Jobbar närmelsevis utan inblandning från kollegor och har fullt ansvar för allt som rör mina, personliga, klienter.

Vi erbjuder idag Europas enda kompletta marknadsanalys-verktyg som ska kunna skötas av iprincip vem som helst på ett företag. Kostnadsbesparande för de som idag konsulterar folk inom analys, SEO, annonsering etc.... Även en bra ingång för de företag som känt att det är jobbigt att behöva släppa över ansvaret för något i t.e.x ett familjeföretag.

Tyvärr reser jag bara inom Sverige i arbetet, med den enkla anledningen att verktyget är uppbyggt på det språket. Expansion handlar möjligen om nordiska grannländer i ett kortare perspektiv, men ingaa resor i SQ F i tjänsten..tyvärr.
Har generösa förutsättningar annars, för att resa privat.

Av gammal vana så blir det fortsatt MYCKET resor till Italien och London. Troligen blir det bara en längre resa i sommar, troligen ner mot Ocenaien - inget bestämt, dock.

Slentrianmänniska som jag är så funderar jag på att köpa mig en ny lägenhet i Italien istället för att resa jorden runt flera varv. Återkommer så ofta att jag för länge sedan insett det oekonomiska med att bo på hotell... Italienska bostadspriser i norr har väl tyvärr inte följt den negativa trenden från övriga Sydeuropa.

Reser fortsatt tillräckligt mycket för att hålla status som A*G, Accor Platinum och SJ prio svart, men vi får se hur länge det håller.

Last edited:
Ny här så detta blir min första post.

27 år, bor i Göteborg. Nybliven redovisningsekonom. Börjar jobba på ekonomiavdelning om några dagar och kommer göra det några månader framöver. Letar efter ett stabilt jobb efter ett par års pluggande för att kunna resa mycket mer fram över. Ännu bättre vore om jag lyckades få ett jobb där jag reser i arbetet.

Är ny med hela grejen med att jaga miles och uppgraderingar. Ser på det lite som en hobby och hoppas i framtiden få ut billiga resor och komfort för mödan.

Minimalism, möjligheten att uppleva nya länder/kulturer och den allmänna känslan av att vara på väg någonstans är för mig väldigt spännande. Med andra ord är jag ganska förtjust i flygplatser och den "internationella" stämning som råder på dessa.

33 år, VD för ett medelstort bolag inom mode.
Gör ca 10st Long Haul resor per år (primärt Asien och USA) samt ca 20st Short Haul inom Europa. Blandat economy samt economy extra, dock så har sidan här hjälp mig med att kunna uppleva mer komfort på många av mina flyg genom deals, Option Town etc. Tack BC!
Status på följande: EGB (inbjuden till Diamond) FBG (genom status match) och BAEC Bronze.

Har rest mitt hela liv extremt mycket men inte varit så medveten resenär till sista åren. Undviker att förlänga mina resor för att tjäna miles / segment, men för komfort kan jag tänka mig en omväg.
Så summan av kardemumman, inte fullt lika tokig som vissa personer på forumet men det kompenserar jag lätt på annat håll :)

Privat så reser jag, dricker lite vin då och då, lagar en trevlig middag, och umgås med min flickvän.

Tack för ett bra forum!

Toppen