Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

33 år. Jobbar med transport inom olje och gasindustrin. 100+ resdagar och ca 75 flighter per år, framförallt WF och SK. Mest inrikes i Norge vilket gör att jag fortfarande kämpar med att nå EBG. Försöker få in åtminstone en long haul per år.

Man på snart 48 år från Göteborg. Jobbar som affärsområdeschef på ett företag inom media. Reser mest SAS. Blir en eller ett par resor i veckan mellan GBG & Sthlm. Blir ett gäng inom Europa också.Någon longhaul per år. Har EBG. Grym site som jag följer dagligen.

Ytterligare en sjöman men med sydost-asien som arbetsplats, jobbar som styrman. Reste ihop mitt EBG under studietiden för att arbeta bort mitt obehag för flyg, vilket fungerade, men nu försvinner det troligtvis. Ett par kortresor per ledighet samt en longhaul var 8e vecka, vanligtvis med *A men når inte fram denna perioden.

Man och 36år, jobbar inom Telekom Test & Optimering som global affärsutvecklare på ett av de större test & mät bolagen (Fortune500). Skulle kunna resa 100% men det skulle inte funka hemma med 2 små barn så jag håller resorna till ett minimum på 2-3 resor i månaden och gärna korta resor (i tid). Rekordet (av idioti!?) för detta är väl än så länge att åka ToR ARN-MEL för ett 4h möte. Min fru suckar högt varje gång jag säger att det är dax för ytterligare en kortresa till Singapore eller Guargon. Trivs bäst med att resa till APAC kontra NA.

Har den förmånliga egenskapen att jag sover hyffsat bra även i Y på IC. Tycker det bästa med att resa i tjänsten är att jag har tid att läsa skönliteratur. Jag har inga problem med jetlag, något som gör korta IC resor mycket effektiva.

Har tidigare bott i Köpenhamn och Berlin men bor nu i Uppsala (Fålhagen) igen.

Last edited:
23 år och studerar data/systemvetenskap och klar med examen om 1 år. Blir troligtvis utbytes år till asien i höst och då blir det mer flygande. Jobbar för tillfället extra för att kunna ha råd med flygturer till Europa.
Stort intresse för flygplatser och älskar att flyga.

Last edited:
Man 48 år, jobbar inom det tekniska i flyget sedan ungdomen, flyger sedan 2½ år varje vecka till jobbet då jag jobbar på annan ort och reser oftast med dom rödvita då deras kampanjer är biligare än ID-biljetterna jag har. Har ett EEB MC där det ramlar in några poäng då och då men är totalt ointreserad av att jaga poäng har även ett Diners så man kommer in på "deras" lounger. Rest mycket både kort och långt mest i monkeyclass på ID-biljetter; Imponeras noll av flärd och lyx och undviker SAS om jag kan, jag har jobbat där och vet hur det funkar, gillar man att stödja ett företag som genomsyras av oproduktivitet och monopoltänk då ska man åka med SAS. Har åkt med Ryan ett par ggr och gör det gärna igen. Gick mest med i denna sida för att se vad det är för folk som gillar att bli uppskjortade av flygbolag, men vi i flygbranchen ska vara tacksamma för att ni finns. Har nyligen inhandlat "riktiga" biljetter STO-MNL till mig och döttrarna med Air China, faktiskt den första långresan i mitt liv som inte företas på ID-biljetter.

Gick mest med i denna sida för att se vad det är för folk som gillar att bli uppskjortade av flygbolag, men vi i flygbranchen ska vara tacksamma för att ni finns.

Det är fel site att hitta dessa personer på. Vi är de som utnyttjar allt till max för att få bra valuta för pengarna... ;)

35 årig Göteborgare som sedan 2 år tillbaka bor i Shanghai med familj. Även bott i USA och arbetar för ett stort svensk företag.
Flyger främst med SAS/Star Alliance till/från Kina till Europa samt även inrikes i Kina (diverse bolag) och resor i Asien (främst Star Alliance).
Gillar att resa privat med familjen och passar på att besöka så många länder som möjligt i regionen/Asien.

35 årig Göteborgare som sedan 2 år tillbaka bor i Shanghai med familj. Även bott i USA och arbetar för ett stort svensk företag.
Flyger främst med SAS/Star Alliance till/från Kina till Europa samt även inrikes i Kina (diverse bolag) och resor i Asien (främst Star Alliance).
Gillar att resa privat med familjen och passar på att besöka så många länder som möjligt i regionen/Asien.

Ursäkta min OT men kort, hur funkar det att bo i Shanghai med barn som jag gissar att du har ?

Toppen