Flyhigh skrev:Gick mest med i denna sida för att se vad det är för folk som gillar att bli uppskjortade av flygbolag, men vi i flygbranchen ska vara tacksamma för att ni finns.Klicka för att utvidga...
Groggman skrev:35 årig Göteborgare som sedan 2 år tillbaka bor i Shanghai med familj. Även bott i USA och arbetar för ett stort svensk företag.Flyger främst med SAS/Star Alliance till/från Kina till Europa samt även inrikes i Kina (diverse bolag) och resor i Asien (främst Star Alliance).Gillar att resa privat med familjen och passar på att besöka så många länder som möjligt i regionen/Asien.Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Vet inte var i Shanghai du bor men jag bor mitt i smeten. Trafiken med småbarn är ingen höjdare heller...Klicka för att utvidga...
Groggman skrev:Håller med om trafiken. Jag bor på Pudong, dock precis vid floden (Lujiazui). Tycker det var en bra trade-off av relativ centralt, nära till jobbet och ett stort grönt compund för barnen med lite trafik.Klicka för att utvidga...
Larsson skrev:God dagens mina herrar och damer,Jag är en i detta nu 33 årig kille från Västerås som jobbar som Field Service Engineer och Site Manager åt ett högteknologiskt företag beläget i min hemstad. Jag har ungefär 200 resdagar på ett år, utgår gör jag från ARN.Våra kunder finns i hela världen, men betoningen ligger i EMEA regionen.Då mina uppdrag oftast är av något längre slag har det inte hunnit bli något EBG ännu... Har nu 4 månader i UK att se fram emot, därefter 4-5 månader i Kina.Jag hittade till detta forum av en slump, då jag sökte efter den bästa hotellfrukosten i Sthlm... Nu har jag tack vare er blivit HHG member redan... Jag bugar och bockar för en mycket intressant och informativ läsning, hoppas att även jag kan bidra lite till detta eminenta forum.Med vänliga hälsningar//LarssonKlicka för att utvidga...
TorbjornMieden skrev:Välkommen säger jag.Dum fråga och givetvis OT men när man stannar borta 2-3 mån på samma ställe hur ser upplägget ut ekonomiskt, får man fortfarande traktamente el hur låser arbetsgivaren detta ?Haft många kompisar som haft samma upplägg som du via tex ABB men jag har alltid glömt att fråga hur dom gjort med traktamente el vad dom nu får när dom är borta månader i sträckKlicka för att utvidga...
Seinan skrev:Hej!Jag heter Andreas, är 21 år bosatt i Nacka.Jobbar sedan ett halv år som service engineer för ett lite svenskt företag med våra marina installationer världen över. Följaktligen måste jag i mitt jobb åka runt till diverse fartyg och göra service med jämna mellanrum det gör att jag för tillfället har 100-150 resdagar om året varav ca: 50 inrikes. Dom stora delarna utrikes resor jag kommer göra inom de närmaste tiden blir till Asien (Syd Korea, Singapore), USA (Karibien, Alaska) och lite olika Europeiska hamnar.Har en så länge EBB och ett EB Master Card, ansökte även om EB AMX för några veckor sedan men avvaktade med att skicka in den slutgiltiga ansökan tills i måndagsJag har alltid haft ett stort flygintresse och gillar att resa på min fritid. Verkar finnas mycket erfarenhet här och bra folk så registrerade mig igårKlicka för att utvidga...
In_Sweden skrev:Jag studerar, fortfarande på Gymnasienivå på Norges västkust i en internationell skola som utbildar för fred.Flyger gör jag framförallt med WF, SK och till viss del DY på sträckor mellan FDE, GOT, BGO, OSL, CPHUtöver detta så flyger jag med FR från GSE till STN då och då. Mestadels då STN är utan tvekan den enklaste flygplatsen att ta sig dit jag vill I London, annars hade jag flugit DY GOT - LGWKlicka för att utvidga...