Fredrik skrev:Har du testat Qantas? Jag har liknande ordningsföljd på namnen och det har funkat på alla bolag utom på Qantas. De ville inte låta mig kliva ombord utan mycket diskussion.Klicka för att utvidga...
United kan strula vid incheckning ..
Fredrik skrev:Har du testat Qantas? Jag har liknande ordningsföljd på namnen och det har funkat på alla bolag utom på Qantas. De ville inte låta mig kliva ombord utan mycket diskussion.Klicka för att utvidga...
Kimmen00 skrev:United kan strula vid incheckning ..Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:Aldrig haft problem varken själv eller med sambon.Flugit minst 30 segment med dem senaste 5 åren utan strul.Eco, Biz, FirstKlicka för att utvidga...
Samma för mig, blir alltid error på automaten och en procedur med personalen. Aldrig något problem men tar ju lite tid.Kimmen00 skrev:Flera gånger fått att deras maskiner ej kan mappa passets namn mot biljettens så personal får gå in manuellt..Klicka för att utvidga...
Mattias Holmén skrev:Jättedum fråga kanske, men vad finns det för anledning att boka annat än det som står i passet? Vad vinner man på det?Klicka för att utvidga...
Lounge Lizard skrev:Samma för mig, blir alltid error på automaten och en procedur med personalen. Aldrig något problem men tar ju lite tid.Klicka för att utvidga...
nissefalk skrev:Finns ett par trådar om detta, några exempel nedan, själv har jag 3 förnamn och det andra är mitt tilltalls namn alla mina flygbiljetter har alltid varit utställda med endast tilltalsnamn plus efternamn, aldrig varit problem. Till USA där man skall lägga in advance passenger information så har jag lagt in alla 3 förnamn men inom Europa är det ju aldrig något APIS som skall fyllas i dit jag har flugit i alla fall,Namn i pass vs flygbiljett | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorHur viktigt är det med hela namnet på biljetten? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
FrontX skrev:Så om det i en bokning står t.ex Bo Åkesson, men i passet står ens alla namn..typ Bengt Bo Åkessson , så borde det alltså inte vara några problem, inte inom EU iaf?. Ens med det "Aakesson" stavningen?Klicka för att utvidga...
Vet inte om det är du som skrivit fel (i inlägget) eller om felet pass/bokning är Åkesson/Åkessson?FrontX skrev:Så om det i en bokning står t.ex Bo Åkesson, men i passet står ens alla namn..typ Bengt Bo Åkessson , så borde det alltså inte vara några problem, inte inom EU iaf?. Ens med det "Aakesson" stavningen?Klicka för att utvidga...
Mr Basic skrev:Vet inte om det är du som skrivit fel (i inlägget) eller om felet pass/bokning är Åkesson/Åkessson?Åkesson = Aakesson = korrektKlicka för att utvidga...
STO-ARN skrev:Ifall något av förnamnen, samt efternamnet är med i bokningen så är det OK. I detta fall för resa inom Schengenområdet.Prag, Tjeckien tillhör ju Schengenområdet och rent allmänt är det inget passkrav dit, flygmässigt. (Dock kan Polisen på gatan, alt hotellet kräva Pass alt. Nationellt ID, för att fastställa identitet.) Dock har Norwegian tidigare krävt att alla visar upp Pass, alt Nationellt ID, för resa bortom Norden. Numera på Hemsidan mildrat till "stark rekommendation" att ha Pass alt Nationellt ID.Klicka för att utvidga...
MrDollar skrev:Ibland får det kanske inte plats med alla namn hos flygbolagen.Tycker f.ö det är skönt att bara ha Förnamn Efternamn i passetKlicka för att utvidga...
Det är bara att gå till Polisen och skaffa nytt pass, det gjorde jag när jag tog bort ett förnamn.Mr.cake skrev:Hade två förnamn förr och alltid kört på båda i flygbiljetten och andra evenemang. Sedan gjorde jag ett namnbyte av olika anledningar. Dilemmat är dock att jag har kvar det gamla passet (två år kvar) med två förnamn och ska beställa ett nytt pass. Tyvärr försvinner alla fina stämplar i passbokenKlicka för att utvidga...