Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Var fullt till sista stol på ARN-EWR-ARN båda riktningarna när jag flög i somras. New York är dock en O&D rutt tillskillnad från Chicago och Washington som förlitar sig på transferpax.
Jag tycker också det verkar hyfsat. Har gjort några stycken och åtminstone de har varit välfyllda och siffrorna verkar säga detsamma eftersom det var väl totalt 87% beläggning senast. Dock ser kommande, åtminstone på pappret, ut att vara ganska tomma så får väl se hur det utvecklar sig. Chicago måste ligga i farozonen och Washington skulle väl egentligen må bäst av en A321. Boston verkar det inte heller vara någon rusning till om man tittar på tillgängliga bonusplatser men det kan väl bättra på sig med Skyteam med tanke på Delta(?)
 
Guwonder har predikat om SAS fast tracks undergång i många trådar tidigare på olika sätt.

I said that the use of SAS Fast Track at CPH would be reduced because of SAS changing from Star Alliance to SkyTeam. SAS is showing with this action that it agrees with the numbers and the impact of that on Fast Track use out of CPH. And so now SAS is trying to increase the anticipated use of SAS Fast Track at CPH for this fall and thereafter to offset the drop from the change in alliance.

I think it's good that SAS tries to boost the numbers of people who use SAS Fast Track at CPH because it may mean we get back to having more hours of there being two screening lanes operating at SAS Fast Track instead of just one. I would not welcome SAS Fast Track going away at CPH and being replaced by CPH Express — the airport and its convenience for me with SAS Fast Track when flying SAS or SAS alliance partner airlines is super important to me. I more or less live at this airport.
 
Last edited:
Den "lösningen" har ju tapetserats över halva facebook senaste veckorna så inte direkt något som varit hemligt på något sätt.
Kanske dum fråga från en som inte följer facebookgrupper. Ser inte att det skrivits om här? Eftersom det skulle finnas kvar inom SkyTeam så blir man ju nyfiken på ”lösningen” och om den kommer funka även där?
I would not welcome SAS Fast Track going away at CPH and being replaced by CPH Express — the airport and its convenience for me with SAS Fast Track when flying SAS or SAS alliance partner airlines is super important to me.
100% agree, I’d say it’s the most important benefit to me.
 
Kanske dum fråga från en som inte följer facebookgrupper. Ser inte att det skrivits om här? Eftersom det skulle finnas kvar inom SkyTeam så blir man ju nyfiken på ”lösningen” och om den kommer funka även där?
Det är tillåtet boka om, inte boka nytt. Dra dina egna slutsatser om det.
 
Kom ihåg att tyvärr ger Skyteam inte lounge-access om du "bara" flyger inrikes, dvs om du inte ska vidare internationellt så kommer du åtminstone inte få loungeaccess på China Eastern. Andra förmåner funkar förhoppningsvis.
Tydligen håller Skyteam på att se över denna regel :

 
Tja, på söndag kommer dessa pins sitta på personalen. :)
20240828_180500[1].jpg
 
It's unfortunately very different with DL than with UA.

have used SK*G and A3*G status to access UA lounges in the US on domestic UA itineraries this month. On the same kind of itineraries this month, DL says no to me as an AF ElitePlus; and so I have to use my Amex card to get into the DL lounges for domestic DL trips. AF ElitePlus without the right Amex card are out of luck for DL lounge access. Will SAS Amex provide DL lounge access on domestic DL trips in the US? Not likely. Maybe access with the Swedish Platinum Amex?
 
Last edited:
Toppen