Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Bidrar med några datapunkter från mina resor de senaste åren. Resorna med bara SAS är SAS awards, resten Star Alliance awards. Allt i business (förutom korta benen med SAS). Per person, tur-och-retur.

2024:
ARN-BKK-UTH-BKK-ARN (Thai): 2168 kr
ARN-IST-MEX-IST-ARN (Turkish): 2350 kr

2023:
ARN-AMS-BKK-LHR-ARN (SAS/EVA): 1630 kr

2022:
ARN-ORD-ARN (SAS): 769 kr
ARN-YYZ-ARN (SAS): 892 kr
CPH-IAD-CPH (SAS): 420 kr

Vad är det för bokning som kostade under 1000?
SAS hade ju tidigare en flat fee på 112€ per väg plus någon avgift. Omöjligt att komma under 2500 då.
Jag bokar nästan uteslutande First till USA eller Asien och hamnar alltid omkring 3000 kronor på dessa bokningar.
Thai first kostar 2000kr då med mellanlandning i dyr flygplats (lhr)
IMG_7645.jpeg

En till datapunkt. LLA-BKK tor med avresa 31/12-24.
LLA-ARN (SK)
ARN-MUC-BKK (LH)
BKK-TPE (BR)
TPE-IST-CPH (TK)
CPH-ARN-LLA (SK)

Attachments

• Screenshot_20240705-130408.png
    Screenshot_20240705-130408.png
    209,4 KB · Visningar: 134
Hade, för en månad sedan, tre olika bokningar till Montral I C från GOT med olika mixar av OS, LH och LX (allt i C) Alla alternativ var under 2 000 och det är där jag erfarenhetsmässigt brukar hamna (pågående resa till Sri Lanka dock ett undantag uppåt). Så att norm är 2 500 - 3 000 tror jag är något väl högt.

Jag gör bara en notering att en del som postar sina ”skatter” missar kanske att inkludera star fee i sin uträkning. Eller kanske bara haft tur att sluppit betala den. Eller tittar på en ombokning där avgiften inte presenteras.

Jag gör bara en notering att en del som postar sina ”skatter” missar kanske att inkludera star fee i sin uträkning. Eller kanske bara haft tur att sluppit betala den. Eller tittar på en ombokning där avgiften inte presenteras.
Korrekt, i bla min post ovan visas ju inte den avgiften vilket gör att totalen blir strax över 2tkr.

Toppen