Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Det som efterfrågades var vad det kostade med Miles & More och det var det jag svarade på.
SAS priser på awards med Star Alliance ligger ju ofta omkring 2500-3500 kronor för tor
Det där har jag aldrig kommit upp i. Här är skatter/avgifter för mina senaste bokningar long haul.

1937
1631
1740
1173
852
2089
1491
1140
1173

EDIT: jag hittar faktiskt en på 3064 långt bak i min historik i förstaklass. Det var en bokning som jag gjorde innan EB ökade poängpriserna i oktober 2018, då jag har för mig att de även sänkte skatter/avgifter.

Last edited:
Det där har jag aldrig kommit upp i. Här är skatter/avgifter för mina senaste bokningar long haul.

1937
1631
1740
1173
852
2089
1491
1140
1173

EDIT: jag hittar faktiskt en på 3064 långt bak i min historik i förstaklass. Det var en bokning som jag gjorde innan EB ökade poängpriserna i oktober 2018, då jag har för mig att de även sänkte skatter/avgifter.
Är detta Star Alliance long haul business awards tor?
852 är i så fall från något land som inte debiterar avgifter.

Senaste bokningen jag gjorde med eurobonus för ARN-MEX i LH C tor kostade 3525 i skatter.

Är detta Star Alliance long haul business awards tor?
852 är i så fall från något land som inte debiterar avgifter.
Japp, just den där var till Vietnam. Jag bokar bara long haul business (och first) för mina poäng. Alla skatter i mitt inlägg gäller ToR. Jag har ännu fler bokningar och de såg liknande ut, men jag orkade inte plockar fram fler. Den dyraste var en ganska klurig väg till Curacao.

Japp, just den där var till Vietnam. Jag bokar bara long haul business (och first) för mina poäng. Alla skatter i mitt inlägg gäller ToR. Jag har ännu fler bokningar och de såg liknande ut, men jag orkade inte plockar fram fler. Den dyraste var en ganska klurig väg till Curacao.
Du har hittat billiga flygplatser. Själv har jag aldrig kommit under 1500 per skalle om det inte är SAS själva.

Så är det kanske - inget som har styrt mina bokningar. Det finns dock inte med några resor till USA, vilket inte intresserar mig som semesterresemål.
I stort sätt allt jag bokar går via LHR/FRA vilket är dyra platser att göra connection på.
Men under 1000 kronor tor för awards med Star Alliance i Business har jag aldrig sett.
En ren SAS award till New York kostade dock 730 kronor nu i sommar. Men inte priser med SAS som diskuteras.

I stort sätt allt jag bokar går via LHR/FRA vilket är dyra platser att göra connection på.
Men under 1000 kronor tor för awards med Star Alliance i Business har jag aldrig sett.
En ren SAS award till New York kostade dock 730 kronor nu i sommar. Men inte priser med SAS som diskuteras.
Inte en enda av mina bokningar är ren SAS bokning, det är Star Alliance-bokningar. Endast en kostade under 1000kr, men de flesta är ganska långt från 2500-3500kr.

Inte en enda av mina bokningar är ren SAS bokning, det är Star Alliance-bokningar. Endast en kostade under 1000kr, men de flesta är ganska långt från 2500-3500kr.
Vad är det för bokning som kostade under 1000?
SAS hade ju tidigare en flat fee på 112€ per väg plus någon avgift. Omöjligt att komma under 2500 då.
Jag bokar nästan uteslutande First till USA eller Asien och hamnar alltid omkring 3000 kronor på dessa bokningar.

Toppen