182500 miles + EUR300 för enkel. Nej, vi får verkligen hoppas att SAS inte kommer att ta ut mer än såLugn, awards i business till tex JFK med AFKLM kostar ca €300 om man bokar med Flying Blue idag. Tror inte SAS kommer ta u
182500 miles + EUR300 för enkel. Nej, vi får verkligen hoppas att SAS inte kommer att ta ut mer än såLugn, awards i business till tex JFK med AFKLM kostar ca €300 om man bokar med Flying Blue idag. Tror inte SAS kommer ta u
Lugn i stormen nu. Vi ska inte dra slutsatser utifrån ett kantbolls case och tro att det kommer bli så rakt över alla awards.1000 USD Enkel!!!! Förstår jag rätt att det alltså skulle kosta ca 2000 USD+troligen 100-150k i poäng att flyga award till USA tor med Delta eller Virgin om SAS skulle applicera samma logik/system? HELT orimligt isf och fullständigt menlöst att ha någon som helst lojalitet. Nog för att man ställt in sig på rejäla försämringar men inte att man skulle gå bokstavligen ordentligt back på att utnyttja award. Betalade tex 18700:- C tor till Denver, iof lågsäsong och långt i förväg men ändå.
Promo awards finns ibland för 45000 poäng.182500 miles + EUR300 för enkel. Nej, vi får verkligen hoppas att SAS inte kommer att ta ut mer än så![]()
Japp, jag hittar några sådana. Avgifterna är de samma dock.Promo awards finns ibland för 45000 poäng.
Japp, jag hittar några sådana. Avgifterna är de samma dock.
Jag hittar inga bonusplatser alls med Delta när jag söker hos AFKL eller Virgin, men de kanske gömmer sig där någonstans.
Är det bara Delta man måste ringa in för att boka? Det dyker upp platser med andra SkyTeam-bolag (förutom AF och KL).Man måste ringa in för dem om jag inte är helt fel på det. Jag försökte jaga någon gång för en kort inrikesflygning men hade inte tillräckligt med poäng.
Är det bara Delta man måste ringa in för att boka? Det dyker upp platser med andra SkyTeam-bolag (förutom AF och KL).
Bränsletillägg för resor med utgångspunkt i USA tenderar att vara betydligt högre än om man börjar resan i Europa. Lufthansa Group, Virgin, British Airways brukar debitera runt 2000 USD i skatter och bränsletillägg för en tur och returresa som börjar i USA, eller runt 1000 för en enkelbiljett. Bokar man resan i motsatt riktning så får man räkna med att betala runt hälften så mycket.1000 USD Enkel!!!! Förstår jag rätt att det alltså skulle kosta ca 2000 USD+troligen 100-150k i poäng att flyga award till USA tor med Delta eller Virgin om SAS skulle applicera samma logik/system? HELT orimligt isf och fullständigt menlöst att ha någon som helst lojalitet. Nog för att man ställt in sig på rejäla försämringar men inte att man skulle gå bokstavligen ordentligt back på att utnyttja award. Betalade tex 18700:- C tor till Denver, iof lågsäsong och långt i förväg men ändå.
Nja. Betalade 2.900 SEK i avgifter för en t o r i C med LH från CPH till MEX.Business med LH brukar kosta omkring 5-6000 i avgifter för tor.
Enkelresa i First bokad med M&M fick jag betala 3883 kronor för.
Med poäng från Miles & More?Nja. Betalade 2.900 SEK i avgifter för en t o r i C med LH från CPH till MEX.
Förra sommaren betalade jag 1.105 kr för en enkel mellan CPH och EWR.