Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

1000 USD Enkel!!!! Förstår jag rätt att det alltså skulle kosta ca 2000 USD+troligen 100-150k i poäng att flyga award till USA tor med Delta eller Virgin om SAS skulle applicera samma logik/system? HELT orimligt isf och fullständigt menlöst att ha någon som helst lojalitet. Nog för att man ställt in sig på rejäla försämringar men inte att man skulle gå bokstavligen ordentligt back på att utnyttja award. Betalade tex 18700:- C tor till Denver, iof lågsäsong och långt i förväg men ändå.
Lugn i stormen nu. Vi ska inte dra slutsatser utifrån ett kantbolls case och tro att det kommer bli så rakt över alla awards.

Assumption is the mother of all f*ups

Innan vi faktiskt vet är det ingen idé att måla upp skräckscenarion. Alla gånger tidigare i historien när folk gjort det har det visat sig vara fel när det väl kommer till kritan.

Man måste ringa in för dem om jag inte är helt fel på det. Jag försökte jaga någon gång för en kort inrikesflygning men hade inte tillräckligt med poäng.
Är det bara Delta man måste ringa in för att boka? Det dyker upp platser med andra SkyTeam-bolag (förutom AF och KL).

Är det bara Delta man måste ringa in för att boka? Det dyker upp platser med andra SkyTeam-bolag (förutom AF och KL).

Jag har inte bokat så mycket annat än AF awards. Mina strul har kommit när jag behövt boka något som inte involverar AF/KLM och CDG/AMs på något sätt. Exempelvis ville jag boka Delta inrikes en gång. Och jag försökte boka AM från Mexiko till Europa.

Men jag har inte gjort några uttömmande utforskningar kring detta, och jag har sett många awards med andra bolag föreslås i appen.

1000 USD Enkel!!!! Förstår jag rätt att det alltså skulle kosta ca 2000 USD+troligen 100-150k i poäng att flyga award till USA tor med Delta eller Virgin om SAS skulle applicera samma logik/system? HELT orimligt isf och fullständigt menlöst att ha någon som helst lojalitet. Nog för att man ställt in sig på rejäla försämringar men inte att man skulle gå bokstavligen ordentligt back på att utnyttja award. Betalade tex 18700:- C tor till Denver, iof lågsäsong och långt i förväg men ändå.
Bränsletillägg för resor med utgångspunkt i USA tenderar att vara betydligt högre än om man börjar resan i Europa. Lufthansa Group, Virgin, British Airways brukar debitera runt 2000 USD i skatter och bränsletillägg för en tur och returresa som börjar i USA, eller runt 1000 för en enkelbiljett. Bokar man resan i motsatt riktning så får man räkna med att betala runt hälften så mycket.

Air France - KLM har mer modesta skatter och bränsletillägg runt 500-800 USD t/r oavsett riktning.

Nja. Betalade 2.900 SEK i avgifter för en t o r i C med LH från CPH till MEX.
Förra sommaren betalade jag 1.105 kr för en enkel mellan CPH och EWR.
Med poäng från Miles & More?
Om jag gör en random sökning på ARN-NYC med M&M får jag dessa priser i ekonomi
1720125512238.png

Toppen