Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Dock inte tillträde om man reser i basic eco, från T&C.



Effective January 1, 2024: Eligible Platinum Card Members traveling on a same-day Delta-operated flight with Basic Economy (E) fare tickets will not have access to the Delta Sky Club or to Grab and Go.
 
guwonder skrev:It's unfortunately very different with DL than with UA.have used SK*G and A3*G status to access UA lounges in the US on domestic UA itineraries this month. On the same kind of itineraries this month, DL says no to me as an AF ElitePlus; and so I have to use my Amex card to get into the DL lounges for domestic DL trips. AF ElitePlus without the right Amex card are out of luck for DL lounge access. Will SAS Amex provide DL lounge access on domestic DL trips in the US? Not likely. Maybe access with the Swedish Platinum Amex?Klicka för att utvidga...
I believe the "vanilla" Plat from any country should work for DL SC access.



The Swedish one certainly does:







Platinum – Premiumkortet med exklusiva förmåner | Amex

Upplev premiumförmåner inom livsstil & resa med Platinum - loungeaccess, restaurangupplevelser och trygg reseförsäkring. Ansök om Platinum idag!



www.americanexpress.com
 
Någon som har koll på ifall man kommer kunna få lounge access i Helsinki med Sky Team flygandes SAS. Har för mig att AF/KLM haft Aspire loungen?
 
Van Basten skrev:Någon som har koll på ifall man kommer kunna få lounge access i Helsinki med Sky Team flygandes SAS. Har för mig att AF/KLM haft Aspire loungen?Klicka för att utvidga...
SAS kommer inte ha avtal med någon lounge på HEL.
 
Flyger från Manchester (MAN) med SAS (SAS Plus) i September (EBG medlem).

Enligt Sky team lounge-finder har man tillgång till "Escape Lounge" om man flyger med AF eller KLM. Finns det möjlighet att SAS kommer läggas till där eller kommer man vara utan lounge access i MAN från SAS?
 
kneckenbauer skrev:Flyger från Manchester (MAN) med SAS (SAS Plus) i September (EBG medlem).Enligt Sky team lounge-finder har man tillgång till "Escape Lounge" om man flyger med AF eller KLM. Finns det möjlighet att SAS kommer läggas till där eller kommer man vara utan lounge access i MAN från SAS?Klicka för att utvidga...


Om inte SAS samtidigt satsar på tredjepartslounger så nej, det kommer inte finnas. Det fungerar på samma sätt som att du har loungetillgång med Lufthansa men inte med SAS i nuläget.
 
Hachans skrev:Om inte SAS samtidigt satsar på tredjepartslounger så nej, det kommer inte finnas. Det fungerar på samma sätt som att du har loungetillgång med Lufthansa men inte med SAS i nuläget.Klicka för att utvidga...
Kan säkert vara så men eftersom SAS skyltar med access till över 750 lounger så borde dom hoppa på några tredjeparts för att komma up i den siffran.

I och för sig så står det inte att tillgången till alla dessa lounger är med SK flighter utan "SkyTeam-flyg" men lite fult skyltat isåfall.



1725010367578-png.156522
 
Hej,

Har köpt en biljett med SAS,Got- Bkk, kommer man att kunna lägga in Flying Blue konto och poängen från resan för att på så vis behålla status där?

//Airbus
 
kneckenbauer skrev:Kan säkert vara så men eftersom SAS skyltar med access till över 750 lounger så borde dom hoppa på några tredjeparts för att komma up i den siffran.I och för sig så står det inte att tillgången till alla dessa lounger är med SK flighter utan "SkyTeam-flyg" men lite fult skyltat isåfall.Visa bifogad bild 156522Klicka för att utvidga...


Jo, men på sidan med lounger står det också "Använd SkyTeam Lounge Finder för att ta reda på vilka lounger du har tillgång till och de bekvämligheter som erbjuds för din resa."



Skrivelsen avser ju medlemsförmåner i Skyteam, inte förmåner när man flyger med SAS.



Sidan är uppdelad så att du kan läsa om SAS egna lounger, vilka partnerlounger du har tillgång till när du flyger SAS, vilka Skyteambrandade lounger som finns samt övriga lounger du har tillgång till som Skyteammedlem.



Det är lite bedrägligt men det är så det marknadsför det.
 
kneckenbauer skrev:Kan säkert vara så men eftersom SAS skyltar med access till över 750 lounger så borde dom hoppa på några tredjeparts för att komma up i den siffran.I och för sig så står det inte att tillgången till alla dessa lounger är med SK flighter utan "SkyTeam-flyg" men lite fult skyltat isåfall.Visa bifogad bild 156522Klicka för att utvidga...
SAS kommer inte hoppa på lite random 3e parts lounger, oavsett vad det står pä någon hemsida. Skulle bara bli ännu mer förvirrande i så fall, nu vet man att det inte finns (även om vissa fortfarande blir förvånade 7 år senare). Mycket svårare då att säga att det finns lounge i Alicante men inte i Malaga.
 
palmen skrev:SAS kommer inte hoppa på lite random 3e parts lounger, oavsett vad det står pä någon hemsida. Skulle bara bli ännu mer förvirrande i så fall, nu vet man att det inte finns (även om vissa fortfarande blir förvånade 7 år senare). Mycket svårare då att säga att det finns lounge i Alicante men inte i Malaga.Klicka för att utvidga...
Man kan hoppas att det blir ändring på det nu med alla viskningar om ett möjligt intra-europa business, och att SAS sett att kunder vill ha mer av en premiumprodukt än nuvarande
 
GIGADRAIN skrev:Man kan hoppas att det blir ändring på det nu med alla viskningar om ett möjligt intra-europa business, och att SAS sett att kunder vill ha mer av en premiumprodukt än nuvarandeKlicka för att utvidga...


SAS kommer inte skriva upp sig på en lounge för att 12 resenärer på en flygning som går några dagar i veckan från MAN ska ha lounge, det kan jag nästan lova dig.
 
GIGADRAIN skrev:Man kan hoppas att det blir ändring på det nu med alla viskningar om ett möjligt intra-europa business, och att SAS sett att kunder vill ha mer av en premiumprodukt än nuvarandeKlicka för att utvidga...
Jasså, har sas sett att kunder vill ha detta? Nyss var det ju AF/KLM som tvingade på sas detta.



Hur många av dagens plus resenärer vill betala 5-6000 i "Business" till Malaga stället för 3-4000 i plus, bara för att få lounge och lockat säte? Gissar att det är försvinnande få som tycker det låter bra.
 
palmen skrev:Jasså, har sas sett att kunder vill ha detta? Nyss var det ju AF/KLM som tvingade på sas detta.Hur många av dagens plus resenärer vill betala 5-6000 i "Business" till Malaga stället för 3-4000 i plus, bara för att få lounge och lockat säte? Gissar att det är försvinnande få som tycker det låter bra.Klicka för att utvidga...


Precis, på tok för dyr produkt för att det ska vara intressant för de flesta! Med tanke på att många företag idag inte har Business som valbart inom europa så lär det inte bli ändring på det.
 
palmen skrev:Hur många av dagens plus resenärer vill betala 5-6000 i "Business" till Malaga stället för 3-4000 i plus, bara för att få lounge och lockat säte? Gissar att det är försvinnande få som tycker det låter bra.Klicka för att utvidga...
Jag och andra som reser mycket på förbetalt Travelpass (som bokar i C-klass) tycker det är en toppenidé, gärna champagne och kaviarservering också! Åtminstone de närmaste 9 månaderna. Sedan kan SAS utvärdera och avveckla Business-konceptet lagom innan det är dags att köpa nästa års Travelpass ;-)
 
Back
Top