Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Japp. Jag reste ensam och är en (relativt?) ung blond, blåögd man, så jag var säkert ett högriskobjekt :)

Förmodligen. Jag är helt säker på att de plockar ut såna som dig och mig( jag är iofs äldre än du) ibland så att det ska se bättre ut.

Jag har varit med om en annan lustig händelse på CDG. Där gick jag igenom larmbågen utan problem, men vakterna menade att mitt boardingpass skulle scannas. Jag får gå tillbaka, scanna passet och gå igenom larmbågen igen. Då tjuter det. Hmm...

Senaste gången jag flög: den herre som skyndade på stegen för att hinna före mig till säkerhetskontrollen och sedan var långsammare än mig på att fixa i ordning sina saker, både före och efter kontrollen. Trots att jag plockades ut för en slumpkontroll och blev visiterad stod han fortfarande och blockerade bandet när jag skulle ta min väska. Jag gissar att när han kör bil kör han gärna om andra för att sedan ligga som en propp framför.

Vad går mig på nerverna på flygen? Kalla bullar/baguetter. SK är bästa på detta, deras bullar är alltid varma.
För allt annat finns MasterCard :D

En sak till: så fort man landar på GOT/ARN/CPH så måste alla slå på sina telefoner och gå upp och stå i gången, ibland även under taxitiden till gaten. Vuxna, 30-40-50 plus människor i kostym, är det en oskriven regel som jag inte fått memo om?

Och varför väljer långa människor att sitta vid bulkhead? Det är ju obekvämt. Låt barnen sitta där och så slipper alla få sparkar i säten, folk som tar på ens stol när de reser upp, någon som sänker sin stol när man äter osv. osv.

Som förälder kan man förbereda sig med iPad, böcker, leksaker.
Eller så kan man göra som föräldrarna jag satt bredvid på en SIN-MEL-flight: ta med sig ingenting. De hade en nästan-tvååring med sig och hade inte tagit med någon leksak eller bok eller någonting. :confused: Barnet härjade rätt vilt med inflighttidningarna osv inför start men somnade tack och lov efter en stund så det blev inte lika plågsamt som jag väntade mig. Men, ja, vettiga föräldrar förbereder sig åtminstone litegrann.

Utöver det vanliga utbudet som redan nämnts i tråden vill jag även lägga till de dära kostymklädda charlatanerna som står och kränger SAS Amex på svenska flygplatser. Mer påträngande säljare får man leta efter.

Förmodligen. Jag är helt säker på att de plockar ut såna som dig och mig( jag är iofs äldre än du) ibland så att det ska se bättre ut.

Jag har varit med om en annan lustig händelse på CDG. Där gick jag igenom larmbågen utan problem, men vakterna menade att mitt boardingpass skulle scannas. Jag får gå tillbaka, scanna passet och gå igenom larmbågen igen. Då tjuter det. Hmm...

Kvot :)

Skulle nog säga att flygplatsterminaler i största allmänhet går mig på nerverna. En allmänt steril och trist miljö, och irriterar mig som mest över de hutlösa överpriserna på mat och kaffe. Tur nog är lounger lösningen på dessa problem!

Men visst, högljutt semesterfolk som dyker upp smått efterfulla och solariebrända på flygplatsen i badshorts, flipflops och linne kl 7 på morgonen mitt i vintern, kan vara störande ibland. Speciellt om man är på dåligt morgonhumör och vill dricka sin överprisade *Bucks Americano i lugn och ro. Ser för övrigt ingen mening med att sola på solarium innan semestern, hela idén är väl att man ska bli brun efter :confused:

Skulle nog säga att flygplatsterminaler i största allmänhet går mig på nerverna. En allmänt steril och trist miljö, och irriterar mig som mest över de hutlösa överpriserna på mat och kaffe. Tur nog är lounger lösningen på dessa problem!

Men visst, högljutt semesterfolk som dyker upp smått efterfulla och solariebrända på flygplatsen i badshorts, flipflops och linne kl 7 på morgonen mitt i vintern, kan vara störande ibland. Speciellt om man är på dåligt morgonhumör och vill dricka sin överprisade *Bucks Americano i lugn och ro. Ser för övrigt ingen mening med att sola på solarium innan semestern, hela idén är väl att man ska bli brun efter :confused:

Din åsikt angående flygplatsterminaler skiljer sig från min. Personligen älskar jag miljön på alla flygplatser och känslor som förväntningar och spänning inför det som komma skall (oftast semester för mig). Visst det finns undantag, men i allmänhet så njuter jag varje gång jag besöker en flygplats och jag önskar att jag kunde få göra det oftare framöver.

Något som irriterade mig på fredag lunch var det att någon som hörde hemma på rad 2 tog upp halva rad 1 för att langa in väskor i diverse hyllor under formeln [X > oändligheten]. Jag satt på 1D och trodde att personen i fråga skulle sitta på 1E. När han sedan hoppade in till 2F...
Sedan försökte jag få plats med mitt enkla handbagage i luckan, men när det endast fanns 1/3 normal lucka för rad 1, så gick inte det. T o m kabinpersonalen kommenterade att "hur har de tänkt nu?"... Jag svarade att de inte hade tänkt alls, förutom för 3 laptops staplade på hög.

Något som irriterade mig på fredag lunch var det att någon som hörde hemma på rad 2 tog upp halva rad 1 för att langa in väskor i diverse hyllor under formeln [X > oändligheten]. Jag satt på 1D och trodde att personen i fråga skulle sitta på 1E. När han sedan hoppade in till 2F...
Sedan försökte jag få plats med mitt enkla handbagage i luckan, men när det endast fanns 1/3 normal lucka för rad 1, så gick inte det. T o m kabinpersonalen kommenterade att "hur har de tänkt nu?"... Jag svarade att de inte hade tänkt alls, förutom för 3 laptops staplade på hög.

Frågan är väl hur de fick med sig så mycket handbagage ombord...?

Toppen