Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Den där är dryg. På IST verkar det vara vanligt med "Wait in lounge" direkt till "Final call", har vart med om det flera gånger faktiskt.

Extra störande när det var säkerhetskontroll före gate, som när jag förrförra gången flög IST-GOT. Vid förra resan var den dock bortplockad vilket hjälpte. :)

Igen: lång kille + bulkhead = big no-no. Är det så svårt att försöka byta vid check-in/gaten? Det är extra jobbigt när en vuxen människa sedan svär, sparkar bulkheaden och kräver byta ombord. Till slut väljer alla 3 män sittandes vid bulkheaden att lägga fötter på väggen lite högr än sina huvud och sova och det krävs ingen mindre än kapten att be om att inte göra så.

Jodå, den som sitter längst fram kommer av mycket fortare än den som sitter längst bak (förutsatt att man bara får gå ut genom främre dörren). :D

(jag vet vad du egentligen menade, och det håller jag ju med om!)

Just det - förutsatt att man får gå ut genom främre dörren - under senaste tiden har det strulat 2 gånger i Köpenhamn så att jag kommit av sist då alla skulle gå bakåt

Just nu sitter jag i SL CPH och lyssnar på en telefonkonferens. Ja, en dansk kvinnas telefonkonferens då. Hon har högtalarfunktion på sin iPad utan att använda hörlurar - det gapas friskt om det ena och det andra. Får innesluta mig med Bose QC15. Detta irriterar mig alltför ofta dessvärre.

Men för i h-vete! Det ska man inte behöva tåla. Gå och säg till henne. Eller säg till loungepersonalen att en person stör ordningen.

Just nu sitter jag i SL CPH och lyssnar på en telefonkonferens. Ja, en dansk kvinnas telefonkonferens då. Hon har högtalarfunktion på sin iPad utan att använda hörlurar - det gapas friskt om det ena och det andra. Får innesluta mig med Bose QC15. Detta irriterar mig alltför ofta dessvärre.

Störande av Allmän ordning?
brott mot allmän ordning -> Förargelseväckande beteende -> iPad->mute();

Vad är egentligen grejen med folk som måste hålla i nackstödet i stolen framför när de ska sätta sig ner eller resa sig upp ur sin flygstol? Har alla dessa ett handtag på väggen för att komma ur toalettstolen? Riktigt irriterande blir det när de grymtar, lägger på hela kroppsvikten för att sedan släppa taget som om de spelade angry birds med mitt nackstöd som slangbella. Varför? Hur svårt kan det vara att huka lite och begagna sig av sina lårmuskler i en sekund eller två?

Mupparna som leker säkerhetskontroll brukar kunna irritera mig en hel del. Mitt ena ben innehåller en hel del metall, något som ibland löser ut larmbågen, ibland inte. Jag har sedan länge slutat försöka förklara för personalen varför det löser ut och spelar helt enkelt bara med och låter dem röntga mina skor etc. Dock händer det ibland att någon säkerhetsmupp blir irriterad p.g.a av jag inte sagt till om benet direkt när det pep första gången, som om det skulle hjälpa.

Mupparna som leker säkerhetskontroll brukar kunna irritera mig en hel del. Mitt ena ben innehåller en hel del metall, något som ibland löser ut larmbågen, ibland inte. Jag har sedan länge slutat försöka förklara för personalen varför det löser ut och spelar helt enkelt bara med och låter dem röntga mina skor etc. Dock händer det ibland att någon säkerhetsmupp blir irriterad p.g.a av jag inte sagt till om benet direkt när det pep första gången, som om det skulle hjälpa.

Lite OT här men jag arbetar med att skruva in diverse skruvar och plattor i folks skelett. Bland den vanligaste frågorna man får efteråt är om det kommer att pipa i säkerhetskontrollen när man flyger (ibland får jag känslan att de undrar mer kring det än om eventuella sviter efter traumat men nu är vi ännu mer OT). Mitt svar brukar vara att det kan pipa men att man då får visa ärret så brukar det lösa sig så småningom. Finns även små enkla intyg på engelska för vissa proteser men de har ingen större juridisk bäring så dem brukar vi inte utfärda längre. Eller har någon hört någon säga "Ah, ni har ett litet icke-standardiserat papperskort från ett svenskt sjukhus, då ska ni givetvis inte behövs utsättas för fler säkerhetskontroller!" ?

För att återknyta till ämnet så irriterar jag mig på medpassagerare som försöker med diskreta eller indiskreta sätt att tränga sig före i kön vid boarding när alla redan har seating. Ingen riskerar ju att bli utan sin plats och i de allra flesta fall väntar ju en ytterligare kö innan man får kliva in genom flygplansdörren. Obegriplig beteende, om ni frågar mig.

Toppen