Skall imorse för en gångs skull checka in en väska på T5 och ställer mig kl 0750 i Guldkön för SK till HEL kl. 08.25. Två personer före mig, den första snabb och effektiv. Den andra mannen i 50 års åldern går fram, och så börjar det. En oändlig process och diskussioner om lounge access eller inte, har han bokat på SKs eller LHs hemsida eller vice versa... Ett oändligt tjat om vad som ingår då man flyger med SK respektive LH. Bla, bla, bla... Lugnt lutad mot disken med benen i kors, helt obekymrad över den tidsspillan och stress han orsakar den växande kön där bakom, som även personalen med oro noterar. Kanske t o m lite medveten om sin egen viktighet.
Detta, mina vänner, stör mig mer än nästan något annat på flygplatser. Man har förvisso rätt att få sina frågor besvarade etc men om man är en resenär med elitstatus har man förbaske mig skyldighet att ta reda på elementära detaljer kring sitt resande på förhand och inte ta med-pax dyrbara tid i anspråk för sitt kackel.
Tiden gick: jag fick lämna kön och rusa iväg till en mycket vänlig off-duty dam som hjälpte mig borta till vänster. Hade liquids i väskan och kunde inte ta ombord den. Tack vare den hjälpsamma SK damen så hann jag - precis! God bless her!
Tvivlar på att denne hänsynslöse marodör finns här i forumet - vederbörande skulle må bra av att ta del av vett och etikett kring resande här på BC.