Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Nu måste jag bemöta lite saker känner jag...

- Ovanstaende resenarer som faller satet mitt under maltiden sa du spiller all din dryck

Man får fälla sätet rätt hårt i business för att någon annans bricka ska påverkas. Eller tänker du på den leksaksklass som ibland kallas "bussines" och är vanligt förekommande inom EU?

- Ovanstaende resenarer i fast track i securityn som anvander 10 lador med en sak i varje lada

Jag skulle gärna använda färre lådor, men ofta bråkar securitymupparna då. Tex är det totalt no-no att lägga dator och iPad i samma låda (men brevid varandra) på många flygplatser. En del envisas även med att vätskor ska vara i en egen låda. Jag har gett upp och kör därför med separata lådor till nästan allt.

- Passagerare som sitter i fel sate (mitt) och cabin crew som sager att det gor inget och ber mig sitta i ett annat sate istallet

Skulle det hända så skulle jag tillkalla purser, kapten och gatepersonal, i den ordningen.

Pa fredag blir det dock en resa i SAS Plus enbart for semester, och for att reta vissa barnhatare har sa ar hela min familj inklusive barnen placera pa rad 1 :)

Bra att ni iaf tar de platser som det är minst benutrymme på. Se bara till att barnen sköter sig så ska nog ingen störa sig... :)

Nu måste jag bemöta lite saker känner jag...

Man får fälla sätet rätt hårt i business för att någon annans bricka ska påverkas. Eller tänker du på den leksaksklass som ibland kallas "bussines" och är vanligt förekommande inom EU?

Jag skulle gärna använda färre lådor, men ofta bråkar securitymupparna då. Tex är det totalt no-no att lägga dator och iPad i samma låda (men brevid varandra) på många flygplatser. En del envisas även med att vätskor ska vara i en egen låda. Jag har gett upp och kör därför med separata lådor till nästan allt.

Skulle det hända så skulle jag tillkalla purser, kapten och gatepersonal, i den ordningen.

Bra att ni iaf tar de platser som det är minst benutrymme på. Se bara till att barnen sköter sig så ska nog ingen störa sig... :)

Givetvis ar det C i Europa jag menar, och kanske skall tillagga att detta kanske galler aven mer i SAS Plus sa det ar ju inte ens C i vissa fall.

Angaende ladorna sa har du ratt, jag brukar bli tvingad till 5 lador..... Men jag menar dessa som slanger i planboken i en lada, skickar ivag den for att sedan lagga kavajen i nasta, baltet plus mobiltelefon i en tredje, dator i en fjarde, en bok och boardingpass i en femte, nycklar och en femkrona i en sjatte, pasen med vatska i en sjunde, datorvaskan i en attonde, en andra pase med vatska samt nagra kablar i en nionde och slutligen handbaggaget i en tionde.

Angande fel sate, Flybe for Finnair inrikes ar sa nara en buss du kan komma. Att frosoka fa cabin crew att forsta att det inte ar en buss ar inte enkelt....

Rad 1 ar bra med barn for da far dom lite staplats, speciellt vissa modeller med 2 fonster vid 1F.

Tänkte fota min barfota granne, men han är VD på ett hyfsat stort företag så jag kände att det var på sin plats att vara diskret.

Inte barfota men inte så trevligt i alla fall, de thailändska flygvärdinnorna försökte hålla masken men man kunde se föraktet lysa igenom...
IMAG0337.jpg

Tänkte fota min barfota granne, men han är VD på ett hyfsat stort företag så jag kände att det var på sin plats att vara diskret.
Varför skona honom bara för att han är VD, en ohyfsad typ är en ohyfsad typ oavsett titel på visitkortet. Hade han varit utan titel så hade du publicerat?

Inte barfota men inte så trevligt i alla fall, de thailändska flygvärdinnorna försökte hålla masken men man kunde se föraktet lysa igenom...
Visa bifogad bild 28750
Ilandsproblem. Värre är när de (fötterna) luktar och har guineamask upplindad på en trästicka
Det händer titt som tätt nät man reser runt i ffa mellan Afrika :)

Att flyga med SAS till PMI har näst intill blivit ett hatobjekt :).

Skandinaviska (svenska) plussresenärer till PMI hamnar nog i kategorin "de drygaste". Det är ofta en ganska vidrig attidtyd både ombord och i köer. Mycket suckande och "ska alla de här verkligen flyga business class?"

Apropå köer så gjorde jag en jämförelse senast i palma och jag kom fram till att skandinaver som reser med SAS absolut inte vet hur man står i kö. Alla på en gång, iofs inget nytt.

När vi skulle boarda i måndags så dyker en snubbe upp med sin fru från vänster och tränger sig förbi oss. Jag kunde inte hålla tyst men båda ignorerar mig och han viftar med ett Diamondkort.

Vi har ett Diamond, ett guld och en inf på armen så nog hade vi rätt att stå i priokön :).

ImageUploadedByTapatalk1428482570.689314.jpg

Bild från GO :)

Fundera helt seriöst på att sluta flyga med SAS till PMI pga alla dryga J*vlar ;).

Last edited:
Hahah @Bryant tycker jag känner igen det där från flera semesterorter. Flyger oftare plus än go och upplever det nästan varje gång. Det känns som om jantelagen försvinner när det står ngt annat än Economy på biljetten för vissa.

Fundera helt seriöst på att sluta flyga med SAS till PMI pga alla dryga J*vlar ;).

Du kan jo trøste deg med at det er verre jo mer tacky selskapet blir. Med andre ord er nok dette, as good as it gets, hvis du vil ha noe direkterute. La oss si Vueling hadde hatt en direkterute, eller Norwegian (jeg aner ikke hvem som flyr direkte, så jeg snakker teoretisk) - da hadde det nok blitt ENDA "bedre" (aka verre) :p De gangene jeg har måttet vente på delt venteområde med Norwegianfly har det vært karneval. Mener å huske det blandt annet har vært Oslo til Praha, Riga og Mallorca som var det verste. Noe så sinnsykt med merkelige folk. Rene freak-showene, med berusede "høymælte" (ropende) mennesker kledd i leopard-mønster, permanent på håret og trillekofferter de har kjøpt på rusta. Alt skal være billig. Ikke bare flybilletten, men de selv og, tydeligvis.

Either way. Ting som irriterer meg i Lufthansa Lounges:
*Når det forviller seg inn en kvinne i det mannsdominerte miljøet, så har hun så mye parfyme at du holder på å kveles.
*At det ALLTID kommer én dame inn på toalettet når jeg er der. Hva er oddsen liksom? Hun var ikke i loungen før, og kom akkurat når jeg gikk inn. Kan jeg ikke få være i fred når jeg først er av den truede dyrearten: dame i lounge? :)
*Menn som går når de prater i telefonen. Sett deg ned for f***.

Toppen