Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Tog inte många timmar innan AB körde artikel om sidan "
Passenger Shaming"

Kunde fått två bilder i en under senaste flighten men gjorde det inte ...

Stolsgrannen dök upp barfota i flip flops tryckte fötterna mot stolsryggen framför , senare när han skulle sova tog han av skjortan tyckte det var för varmt , tog en timme innan cabinpersonalen täckte över han med filt

Tänkte fota min barfota granne, men han är VD på ett hyfsat stort företag så jag kände att det var på sin plats att vara diskret.

Vi ble litt forsinket fra Oslo til Stockholm i går, pga uværet.

En mann som gikk fram, og tilbake, fram, og tilbake med en telefon og baggasjetralle holdt på å irritere vettet av meg. I 30 minutter gjorde han det. Sett deg ned eller gå bort fra folk som sitter og vil slappe av i gateområdet, ikke kjør treningsrunder med tralla foran deg innimellom oss. Særlig ikke når du snakker tyrkisk på telefonen, høyt, samtidig. Gnørf.

Dom mest irriterande människorna har nån slags inbyggd reflex som gör att dom undermedvetet vill irritera all andra runt omkring. Speciellt gäller det mellanchefer, det är nästan alltid dom som gör hela den "prata högt och gå runt bland andra"-grejen. Man kan ju spekulera i varför...

Alla "slipsnissar" som tycker att de är "något". Det är de där högljudda typerna som ser ned på alla charter/economy paxen och tycker att de bara är PIA.
De skall alltid rynka på näsan och se snorkiga ut och göra högljudda snorpanden bakom en när man står i businesskön i sina sandaler och shorts.
Det är de som blir såååå upprörda när det strular för de har ju minnsan både guldkort och 100+ resdagar och tycker att det är just denne som ser till att flygbolaget går med vinst.
När jag ruttnar på dem (i regel när de står bakom mig och jag tycker att de blir för mycket) så ber jag dem att tagga ned. Ibland om de ballar ur så drar jag en liten anekdot från när jag hjälpte mig bästa kompis med det praktiska när han sysslade med import av Arabiska fullblodshästar - Stallmästaren hos en av Shejkerna sade att hans herre brukade alltid säga till honom "- Det finns alltid någon som är rikare" . Det fick/får de flesta att tystna medan de funderar på den egentliga innebörden.
Absolut värst är när en "slipsnisse" blir nedgraderad pga av överbokning i C. De brukar blir riktigt jobbiga när de får sitta 11+ hr i apklass och upptäcka att maten är som ryktet, dvs skunk. Drinkarna kostar faktiskt pengar och att det finns pax med KneeDefenders och att vissa pax kan lukta svett men ffa upptäckten att den personliga sfären inte existerar och att det med den kan innebära (när man har tur) att en babe med justa lökar lägger sitt huvud mot din axel i sömnen och att hon just denna dag har "casual wear" eller (när man har otur) får en giganticus americanus brevid som har diagnostiserats för alla bokstavskombinationer som finns i referenslitteraturen, där de ofrivilliga arm/ben ticks alltid är som värst under natten :)

Jösses vilka medpassagerare du verkar ha haft. :) Visst har jag stött på snorkiga människor, störiga människor och otrevliga människor, men att det är så vanligt det tycker jag inte. :)

Personligen gillar jag inte oreda, så jag kan bli duktigt irriterad i länder där kö betyder "alla på en gång, jag först dock". :)

[QUOTE="
Personligen gillar jag inte oreda, så jag kan bli duktigt irriterad i länder där kö betyder "alla på en gång, jag först dock". :)[/QUOTE]

Aha det Italienska kö-systemet, upplevde det här om dan när vi flög CPH MXP. Där var det alla på en gång i en stor klump.

[QUOTE="
Personligen gillar jag inte oreda, så jag kan bli duktigt irriterad i länder där kö betyder "alla på en gång, jag först dock". :)

Aha det Italienska kö-systemet, upplevde det här om dan när vi flög CPH MXP. Där var det alla på en gång i en stor klump.[/QUOTE]

Det är väl mest det skandinaviska sättet att köa ;)

I Buenos Aires är de världsbäst på att köa.

Jösses vilka medpassagerare du verkar ha haft. :) Visst har jag stött på snorkiga människor, störiga människor och otrevliga människor, men att det är så vanligt det tycker jag inte. :)

:)

När det gäller medpassagerare och historier så har mina år med inrikes i Kina gett mig såpass mycket stoff så jag borde kunna bli rik på en hel bokserie.
Det värsta var nog när jag hade en nationalis unknownis, som dessutom var grande giganticus, brevid mig i SAS Flex. Jag vaknade upp på natten pga att jag knappt kunde andas och ett stort tryck på mina lår samtidigt som jag hörde ett skräckfilmsskrik från en dunkel distans. När jag till slut kom i vaket tillstånd så sitter denne grande giganticus grensle över mina ben skrikande i en ton som skulle göra en kastratsångare avis.
Denne person hade i sin välvilja över att inte väcka mig försökt att kliva över mig med resultat att den gymnastiska övningen, som säkert var det första benlyft högre än 6 cm som denne hade företagit sig sedan födseln, fick en enorm kramp i höftböjjarmusklerna. Det hela resulterade i att han, pga av osmidigheten och avsaknad av styrka inte kunde lyfta det andra benet. Tänk er situationen - en gigantisk man sittande grensle över en, också rel. gigantisk man, skrikande och stönande samtidigt som smärtan tvingade honom att försöka resa sig för att upptäcka att det inte går och därmed sjunker ned igen för att återigen pga av smärta försöker resa sig. Ja! Ni kan ju tänka Er hur det ser ut om man ser det några rader längre ned. Hade det varit en blond liten sak som satt och guppade upp och ned ylande hade man kanske fått lite förståelse från den manliga delen av kabinen men att se det enorma fläskberg göra samma sak på en annan man skulle t.o.m förnärma en tysk porrfilms regissör inom SM/feeder genren.
Jag är stor och stark men att försöka lyfta 200+ kg fläsk är övermäktigt även för Tomas Johansson, när han var som mest tränad. Komiken blev ju än bättre när det dessutom rusar dit flygvärdinnor och försöker.
Nåväl! Till slut så lyckas vi alla att välta killen tvärsöver gången in på nästa rad med resultat att han kilades fast mellan sittdynan och stolsrygg raden framför.
Var det jobbigt innan att få av honom från mig så var det överdjävligt att få upp honom från den andra positionen.
Allt slutade dock lyckligt till slut och min slutkläm med att "Nej! Vi körde vaselin fritt" fick t.o.m den snorkiga damen raden bakom att dra lite på smilbanden.

Toppen