Liknande upplevelse. Reser 16 feb och hade bokat Arn-Zürich-Miami med swiss. Fick idag mail om en seat change och kollade bokningen. Märker då att Arn-Zürich tagits bort från bokningen utan att ha blivit ersatt med något annat.
Supporten berättar att flighten ställts in den 21 oktober. Ser i min inbox att jag hade ett Mail om ”schedule change” (man kan tycka det borde stått flight canceled, gärna i versaler…) det datumet, men jag hade missat det.
Nu till det mindre angenäma. Det går exakt samma flyg med swiss under morgonen men under annat flygnummer. Man uppger att det inte finns några bonussäten på det flyget och varken SAS eller Swiss säger sig kunna göra något. Uniteds sökmotor visar tillgängliga platser.
Enda rimliga alternativet var att boka in SAS ekonomi med kort mellanlandning i Köpenhamn. 3h längre resa i ekonomi med mycket större risk för strul. Med ett spädbarn dessutom.
Förstummad över att det kan gå till såhär och hur utsatt man då blir med en bonusbokning när inga rimliga alternativ finns. Rent flyt att jag upptäckte det nu såpass långt innan. Blir förvånad om det inte sker samma sak med fler avgångar