Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

De senaste två ggr ville agenten veta var jag sökt någonstans då jag hittade bättre routing än vad hon fick fram vid en första sökning.
Även om de vet var du sökt kan de inte göra mycket med infon om de själva inte kan söka fram det. Likväl som du säger att du hittat A-B-C på travelhacks så kan de söka fram det på sidan, men måste fortfarande kunna hitta det i sina system där de bokar.
Har själv råkat ut för liknande att de frågar var ma nser detta, brukar ofta vara för att påtala att så kan man inte söka...

Även om de vet var du sökt kan de inte göra mycket med infon om de själva inte kan söka fram det.
Jag vet inte om det är relevant för SAS Eurobonus, men senast jag bokade om en Miles & More-bokning så fick agenten ändra Point of Sale för att hitta samma sökresultat som jag hade hittat på deras egen hemsida.

Har jag förstått det rätt som att på webbsidan kan man bara söka SAS award men på desktopklienten går det att söka Star Alliance award?

Jag vet inte om det är relevant för SAS Eurobonus, men senast jag bokade om en Miles & More-bokning så fick agenten ändra Point of Sale för att hitta samma sökresultat som jag hade hittat på deras egen hemsida.

I branschen används ofta POS eller POC ,
POS = point of Sale
POC = point of commencement

Båda har sina fördelar och nackdelar.
POS ställer ofta till det med priserna/availability om du och någon annan söker med olika point of Sale konfigurerat. POC i det hänseendet är mer säkert då ni får samma resultat så länge ni utgår från samma avreseort och båda söker i system som är POC konfigurerat.

Jag föredrar POC personligen.

Toppen