Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

Inga planer på någon betaltjänst:) Jag vill egentligen göra någon hybrid av awardfares och awardhacks där det visuella är i fokus och göra det enkelt och synligt. Cachar sparar nått i en db själv eller relayar du bara requesten till SAS varje gång någon gör en sökning på awardhacks? Har lite idéer men måste få mer förståelse över datan först innan jag vet vad som är rimligt att genomföra:)

Med samma syfte (det visuella) skapade jag funktionen https://awardplanner.se/saslonghaul/.
Om du är intresserad av att samarbeta med utveckling av app är du välkommen att ta kontakt med mig. Jag använder mig av en export av LHS data, utöver den data vi har i övrigt (se resterande funktioner på sidan)
 

LSH

Medlem
Inga planer på någon betaltjänst:) Jag vill egentligen göra någon hybrid av awardfares och awardhacks där det visuella är i fokus och göra det enkelt och synligt. Cachar sparar nått i en db själv eller relayar du bara requesten till SAS varje gång någon gör en sökning på awardhacks? Har lite idéer men måste få mer förståelse över datan först innan jag vet vad som är rimligt att genomföra:)
Data för SAS bonusresor samlas kontinuerligt in och sparas i en databas. Så sök, bevakningar etc. använder detta data. Du kan få realtidsexport av detta om vill. Star-söket är realtid mot SAS-api.
 

MathiasP

Ny medlem
Data för SAS bonusresor samlas kontinuerligt in och sparas i en databas. Så sök, bevakningar etc. använder detta data. Du kan få realtidsexport av detta om vill. Star-söket är realtid mot SAS-api.
Jag hade gärna tagit en dump till att börja med bara så har jag lite data att jobba med:) Eller om jag kan få access till star-söket så kan jag plocka lite data därifrån. Har du ett rest api eller vad för format kör du?
 
Hej,
Har precis börjat nyttja awardhacks, men märker mer och mer att tillgängligheten som syns i awardhacks inte finns på sas.se, är det vanligt? Tyckte sökbarheten var överlägsen mot sas.se? Och om det finns på awardhacks men inte på sas, är det lönt att ringa in och försöka boka?
 

LSH

Medlem
Försöker få ordning på min sökmotor för StarAlliance resor igen, https://github.com/torandi/StarAllianceSearch .
Använder flysasLib (https://github.com/travelhacks/flysasClient), men sas api verkar grinigt numera.
Är det du som skrivit den @LSH eller är det någon annan? Har du någon info om apit för att ställa star alliance frågor? Behöver man vara inloggad numera?
Ja det är jag som skrivit FlysasClient. SAS har vitlistat AwardHacks så jag kan fortfartarande gör anrop från mitt IP. Har dock sett att det inte fungerar från andra maskiner. Tror inte man behöver vara inloggad varken för sas eller start aliance-sökningar. Däremot måste man förmodligen trixa lite med att göra anrop till sas.se och sedan spara det auth-token man får. Jag kommer inte att implementera detta, men det är förmodligen möjligt.

Om du vill ha data för SAS-awards så kan du får en export av mig.
 

Torandi

Medlem
Ja det är jag som skrivit FlysasClient. SAS har vitlistat AwardHacks så jag kan fortfartarande gör anrop från mitt IP. Har dock sett att det inte fungerar från andra maskiner. Tror inte man behöver vara inloggad varken för sas eller start aliance-sökningar. Däremot måste man förmodligen trixa lite med att göra anrop till sas.se och sedan spara det auth-token man får. Jag kommer inte att implementera detta, men det är förmodligen möjligt.

Om du vill ha data för SAS-awards så kan du får en export av mig.
Ah, ja jag misstänkte att det hade något att göra med att man måste vara från vitlistad IP. Surt, men kan förstå dem. Tack för erbjudandet om sas-awards export, men det jag är intresserad av är en förbättrad sökmotor för Star Alliance awards.
Vill kunna ange spann för längd på resa, ignorera flygningar från vissa bolag och köra kontinuerligt (typ en gång om dagen) och notifera mig när det kommer nya platser i buisness.
Försöker hitta bonusresa till Japan, och verkar vara rätt begränsat utbud där.

Får se om jag orkar trixa med sas-apiet, vad jag kan se gör deras egen star alliance sökmotor anrop via javascript, så de borde man kunna använda från valfri
ip, men det verkar kräva inloggning.
 
Toppen